Potražnja za novim automobilima u Europskoj uniji smanjit će se u ovoj godini, procijenila je u četvrtak udruga proizvođača automobila ACEA, izmijenivši dosadašnju prognozu u kojoj je predviđala njezin skromni rast.
U ACEA-i sada očekuju da će prodaja novih automobila u EU pasti za jedan posto, procjenjujući da će ove godine u EU biti registrirano nešto više od 15 milijuna novih automobila.
Sredinom veljače procijenili su da će porasti nešto manje od jedan posto.
„Osim neizvjesnosti zbog brexita i promjenjivih makroekonomskih uvjeta, posrijedi je prirodna stabilizacija tržišta”, rekao je glavni tajnik ACEA-e Erik Jonnaert.
Dodaje ujedno da je nova procjena u skladu sa sniženom procjenom rasta BDP-a Europske unije “budući da prodaja automobila snažno odražava gospodarski rast”.
Prema danas objavljenom novom izdanju džepnog vodiča za automobilsku industriju za 2019/2020., taj sektor danas osigurava radna mjesta za 13,8 milijuna Europljana, odnosno 6,1 posto ukupno zaposlenog stanovništva EU-a. Njegov udio u broju radnih mjesta u industriji iznosi 11,4 posto, uz zaposlenih 3,5 milijuna radnika.
Prvo mjesto na ljestvici po broju izravno zaposlenih u automobilskoj industriji drži Njemačka sa zaposlenih 870 tisuća radnika. Na drugom je mjestu Francuska s 223 tisuće a na trećem Poljska s 203 tisuće.
Četvrto mjesto pripada Velikoj Britaniji s izravno zaposlenih 186 tisuća radnika a na petom Rumunjska sa 185 tisuća.
U Hrvatskoj je prema vodiču ACEA-e u izravnoj proizvodnji automobila zaposlen 2.861 radnik, odnosno 1,1 posto od ukupnog broja zaposlenih u industriji.
Prošle je godine u Hrvatskoj prema toj publikaciji registrirano ukupno 70.378 motornih vozila, od čega 59.856 osobnih automobila. Prosječna je starost putničkih automobila 14,7 godina, laganih komercijalnih vozila 12,1 godinu, a teških komercijalnih vozila 14,4 godine.
U EU prosječna je starost putničkih automobila 11,1 godinu, laganih komercijalnih vozila 11 godina a teških komercijalnih vozila 12 godina.
Na hrvatskim cestama je u 2017. godini stradala 331 osoba, osam posto više nego 2016. godine.
U prosjeku su novi putnički automobili u Hrvatskoj prošle godine ispuštali 115,7 grama ugljičnog dioksida po kilometru, 2,3 posto više nego godinu ranije, godinu, pokazuje ACEA-in vodič.
Prosjek za EU iznosi 120,6 grama po kilometru. (H)