Većina Nijemaca zaštitu okoliša smatra prioritetom, čak i ako to dolazi nauštrb gospodarskog rasta. Prema anketi koju je naručio ING Njemačka, 51 posto od 1.000 ispitanika to je reklo.
Na pitanje je li očuvanje prirode važnije od gospodarskog rasta, negativno je odgovorilo 14 posto ispitanika, a ostali se nisu izjasnili. Na obrnuto pitanje, odnosno je li gospodarski rast važniji od očuvanja okoliša, pozitivno je odgovorilo 24 posto, a negativno 43 posto.
Mlađi, u skupinama 18-24 i 25-34, bili su skloniji stavljanju ekonomije na prvo mjesto, a općenito većina ispitanika smatra da zaštita okoliša mora biti u fokusu.
Sve je to bilo deklarativno, a koliko Nijemaca mijenja svoje navike u interesu održivosti?
Nešto više od dvije petine ispitanika reklo je da je promijenilo svoje navike, više od 30 posto reklo je da to može zamisliti, dok je četvrtina odbila ili temu smatrala nevažnom.
Rezultat pokazuje da jasno označavanje pakiranja proizvoda, primjerice razine energetske učinkovitosti ili informacije o načinu uzgoja životinja, utječe na odluku potrošača i olakšava izbor.
Više od polovice ispitanika, naime, reklo je da im je teško procijeniti koji proizvodi podržavaju napore prema održivosti.
Naravno, cijena je također važan čimbenik: gotovo dvije trećine njemačkih građana slaže se da su održivi proizvodi skuplji, a otprilike svaki treći rekao je da si ne može priuštiti te proizvode.
dpa GermanyToday