Craft pivovare osnovale grupaciju pri HGK-u

In HoReCa
craft

Male nezavisne pivovare osnovale su svoju grupaciju koja će djelovati unutar Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore (HGK), priopćeno je u srijedu iz HGK-a.

Glavni interesi grupacije su zaštita interesa domaće industrije piva nacionalnim i međunarodnim organizacijama kroz promoviranje tradicionalne, zanatske proizvodnje, podizanje svijesti potrošača o raznovrsnosti piva i podizanje imidža kategorije piva, rekao je voditelj novoosnovane Grupacije Krešo Marić.

Osnivanje i aktivan rad Grupacije, istaknuo je, pridonijet će nastavku uspješnog 27-godišnjeg rada Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja unutar HGK.

“Osnovni makroekonomski pokazatelji tržišta piva, kao i rastući trendovi aktivnih pivovara te njihov socioekonomski doprinos gospodarstvu, dokaz su da je industrija piva u EU i Hrvatskoj stabilna, jaka i prosperitetna industrija koja pruža siguran temelj za daljnji razvoj pivarstva i ostalih povezanih djelatnosti”, kaže Marić.

Članovi Grupacije malih nezavisnih pivovara poručuju kako im je cilj da zajedničkim radom doprinesu razvoju kategorije piva, generiraju razvoj malog i srednjeg poduzetništva te obogate turističku ponudu i preferencije potrošača inovativnim i raznolikim proizvodima.

Uz Krešu Marića, inače voditelja proizvodnje Pivovare Daruvar, za njegove zamjenike izabrani su direktorica proizvodnje i kvalitete Istarske pivovare Nensi Vojsković Mijatović te direktor i suvlasnik pivovare Varionica Davor Simičić.

Prema podacima HGK-a, u Hrvatskoj se godišnje proizvede 3,4 milijuna hektolitara piva, što domaću industriju piva svrstava na 22. mjesto po proizvodnji tog pića u Europskoj uniji, dok ukupna godišnja potrošnja piva na hrvatskom tržištu, u što je uključena i potrošnja inozemnih turista, iznosi oko 80 litara po stanovniku. Bez turističke potrošnje, potrošnja piva iznosila bi oko 64 litre po stanovniku, po čemu bi Hrvatska bila na 20. mjestu u EU-u, odnosno u prosjeku potrošnje piva u Uniji.

Studija Ekonomskog instituta Zagreb pokazala ja da industrija piva generira 1,8 posto bruto domaćeg proizvoda, izravno i neizravno zapošljava 23 i pol tisuće radnika, a po produktivnosti je iznad hrvatskog prosjeka.

Ta industrija ostvaruje višak u vanjskotrgovinskoj razmjeni, koji je u 2016. iznosio 17 milijuna eura. Te je godine izvezeno piva u vrijednosti od 48,7 milijuna eura, što čini 2,8 posto poljoprivredno-prehrambenog izvoza.

Osim što u Hrvatskoj postoji šest većih aktivnih pivovara, domaće tržište obilježeno je rastućim trendom malih (craft) pivovara. Radi se o malim, zanatskim, nezavisnim, inovativnim pivovarama, s malo zaposlenih, gdje se maksimalna briga posvećuje kvaliteti. Njihove se proizvodne količine ne mogu uspoređivati s količinama velikih pivovara. (H)

You may also read!

Vedrana Jelušić Kašić

Vincek postaje četvrto poduzeće na domaćem tržištu kapitala

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Elon Musk

Walter Isaacson: Elon Musk – Fascinantna biografija najkontroverznije osobe današnjice

„Kao dijete u Južnoj Africi Elon Musk upoznao je bol i naučio ga je preživjeti. Kad je imao dvanaest

Read More...
Erste bank

Erste Group nastavlja sa solidnim rezultatom u trećem tromjesečju

U prvih devet mjeseci 2024. Erste Group Bank AG ostvario je operativnu dobit u iznosu od 4,51 milijarde eura.

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design