DZS: Promet u trgovini na malo porastao 27. mjesec zaredom

In Statistika
maloprodaja

Promet u trgovini na malo u studenome prošle godine realno je porastao za 2,7 posto na godišnjoj razini, 27. mjesec zaredom, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku objavljeni u četvrtak.

Prema podacima DZS-a, promet od trgovine na malo što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u studenome, prema kalendarski prilagođenim podacima, nominalno je porastao za 2,5 posto, a realno za 2,7 posto u odnosu na isti mjesec 2015. godine.

Time je potvrđeno da je u studenome promet u trgovini na malo rastao 27. mjesec zaredom, odnosno neprekinuto od kolovoza 2014. godine.

Realna stopa iz studenoga predstavlja usporavanje u odnosu na listopad kada je porasla 5,3 posto na godišnjoj razini.

Na mjesečnoj razini, u odnosu na listopad, potrošnja je u Hrvatskoj, mjerena prometom od trgovine na malo, nominalno manja za 1,2 posto, a realno za 1,6 posto.

Promatrano po pretežnoj djelatnosti poslovnih subjekata, a prema kalendarski prilagođenim indeksima, u studenome je u odnosu na isti mjesec 2015. godine najviše, za 5,7 posto, porastao promet u trgovini na malo neprehrambenim proizvodima, osim trgovine motornim gorivima.

Trgovina na malo, osim specijalizirane trgovine motornim gorivima i mazivima, porasla je za 2,6 posto, a maloprodaja osim trgovne motornim vozilima i motociklima, za 2,4 posto.

Istodobno je promet u maloprodaji hrane, pića i duhanskih proizvoda smanjena za 0,3 posto.

Prema trgovačkim strukama, u studenom lani je prema izvornim, neprilagođenim indeksima, na godišnjoj razini nominalno najviše povećan promet u maloprodaji motornih vozila, dijelova i pribora za motorna vozila, motocikle i dijelove – za 16,4 posto.

U maloprodaji tekstilom, odjevnim predmetima, obućom i kožnim proizvodima, promet je istovremeno povećan za 10,7 posto, a u prodaji računalne opreme, knjiga i novina te igara i igračaka za 5,7 posto. Rastao je i promet u ljekarnama te prodaji medicinskih, ortopedskih, kozmetičkih i toaletnih proizvoda, za 7,7 posto, kao i u maloprodaji audio i videoopreme, željezne robe, boja i stakla, električnih kućanskih aparata, namještaja i drugih proizvoda za kućanstvo, za 6,5 posto.

Kod prodaje motornih goriva i maziva bilježi se, pak, rast prometa od 0,5 posto, a u specijaliziranim prodavaonicama živežnim namirnicama za 1,5 posto.

Pad promet na godišnjoj razini u studenome zabilježen je samo u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno živežnim namirnicama, za 0,3 posto. (H)

You may also read!

Održan Poslovni Forum Nabava&SCM Future, Storytelling sa svrhom

Održan Poslovni Forum Nabava&SCM Future, Storytelling sa svrhom

U petak 6. prosinca 2024. u Hotelu Antunović, održan je Poslovni Forum Nabava&SCM Future, Storytelling sa svrhom u organizaciji

Read More...
stojic

HUP-Udruga poslodavaca graditeljstva: Nepoštena konkurencija je najveći prepreka za razvoj sektora

Domaća građevinska industrija priprema se za veliki investicijski val u cestogradnju i obnovu željezničke infrastrukture koji je kroz najave

Read More...
DM

Donacijom 13.193 eura dm i Kerempuh podržali istraživanje raka prostate

U ponedjeljak 9. prosinca dm i Kerempuh su Institutu Ruđer Bošković predali donaciju u iznosu od 13.193 eura, namijenjenu

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design