Franšizno poslovanje otvorilo je preko milijun radnih mjesta

In Franšize
zaher

Premda u Hrvatskoj trenutno posluju oko dvije stotine franšiznih sustava s oko 17 tisuća zaposlenih, i dalje smo pri dnu ljestvice usporedimo li se s drugim zemljama. Upravo radi okupljanja tvrtki koje na hrvatskom tržištu posluju prema principu franšiznog modela poslovanja, ali i onih zainteresiranih za takvo poslovanje, HGK je organizirala 1. Forum franšiza 2019.

„Dobrih primjera koji su polučili značajan uspjeh na inozemnim tržištima imamo, primjerice: Galeb, Surf’n’Fries, Muzej iluzija, Place2Go, CarWiz i Direct Booker, ali naši poduzetnici još ne prepoznaju dovoljno ovaj oblik poslovanja kao model svojeg razvoja, bila riječ o davanju ili primanju franšize. HGK procjenjuje da budući razvoj ovog modela ovisi o dobroj edukaciji gospodarstvenika, financijskih institucija, pravnih stručnjaka, ali i o različitim oblicima potpore poduzetnicima”, rekao je potpredsjednik HGK Josip Zaher.

Prednosti franšiznog poslovanja i za davatelje, ali i franšizere, uvodno je objasnio Andrija Čolak, dopredsjednik Zajednice franšiznog poslovanja HGK. „Mi, koji smo pokrenuli tvrtku u 27 kvadrata ne bismo nikad imali kapital da otvorimo 60 dućana diljem svijeta. Ovako su taj kapital uložili franšizeri, a samim time, budući da je riječ o njihovu kapitalu, zalaganje je veće nego da rade za plaću. Prema nekim istraživanjima, franšizeri rade do 30 posto bolje od zaposlenih menadžera”, rekao je Čolak te dodao kao prednost i njihovo poznavanje tržišta i kulture u zemljama u kojima otvaraju franšizu, što dodatno smanjuje rizik poslovanja.

Dopredsjednica Zajednice franšiznog poslovanja HGK Ljljana Kukec skrenula je pozornost na važnost ovog sektora kada je riječ o zapošljavanju. „Franšizno je poslovanje generator održivoga gospodarstva. Stvorilo je milijun i sto tisuća poduzeća. Prema statistikama, više od 50 posto maloprodaje u svijetu realizira se u franšiznom sektoru. Više od 300 industrija zastupljeno je franšiznim poslovanjem, a u svijetu postoji oko 24 i pol tisuće davatelja franšiza, od čega su više od pola svjetski brendovi.“

Tajne kako uspješno plasirati brend na internacionalnom tržištu okupljenima je otkrio renomirani svjetski franšizni broker Joel Silverstein, a o važnosti intelektualnog vlasništva u franšiznom poslovanju i povredama na tržištu govorila je Romana Matanovac Vučković, profesorica Pravnog fakulteta u Zagrebu.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design