Godina rekorda u Atlantic Grupi

In Tvrtke i tržišta
atlantic

Kompanija je u 2018. ostvarila rekordne prodajne rezultate na svim glavnim tržištima, ali i rekordnu tržišnu kapitalizaciju te najnižu zaduženost još od 2010. godine.

Atlantic Grupa je u 2018. godini ostvarila prihode od prodaje od 5,3 milijarde kuna, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja organski rast od 4,2 posto, dok je nominalni rast od 0,3 posto rezultat prošlogodišnje prodaje proizvodnje sportske prehrane belgijskom partneru i izostanka s time povezanih prihoda od uslužne proizvodnje. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) korigirana za jednokratne stavke iznosi 566 milijuna kuna i veća je od prošlogodišnje za 9,3 posto. Jednokratne stavke imale su negativan utjecaj od 20 milijuna kuna, dok je u godini ranije iskazana jednokratna dobit od 65 milijuna kuna. Neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 244 milijuna kuna.

Prvi na Burzi u Vodećem tržištu, odnosima s investitorima i rastu cijene dionice

„Atlantic Grupa je 2018. godinu završila izuzetno uspješno, jednako s aspekta ostvarenih poslovnih rezultata i po osvojenim priznanjima. Lani smo kao prvi izdavatelj uvršteni u Vodeće tržište Zagrebačke burze, dobili smo prvu nagradu za najbolje odnose s investitorima, ali i za najveći godišnji rast cijene dionice od čak 34,5 posto, što se što reflektiralo u najvišoj razini tržišne kapitalizacije otkad se Atlanticovom dionicom trguje na ZSE. U 2018. su ostvareni povijesno najviši prihodi od prodaje na svim regionalnim tržištima, snažan novčani tijek iz poslovnih aktivnosti omogućio nam je nastavak razduživanja, a značajan rast profitabilnosti pruža snažno uporište za budući rast. U 2019. godinu ulazimo s čvrstom financijskom pozicijom, najnižim omjerom neto duga i EBITDA profitabilnosti još od akvizicije Droge Kolinske uz omjer od 1,5 puta, i snažnim tržišnim udjelima naših glavnih brendova. Nastavljamo s fokusom na ključne vlastite brendove i jačanje distribucijskog portfelja, kao i na razvoj različitih digitalnih rješenja u poslovanju“, istaknuo je predsjednik Uprave Emil Tedeschi.

Među brojnim inicijativama iz razvoja vlastitog asortimana posebno se ističe Argeta, koja se, nakon uspješnog pokretanja ugovorne proizvodnje u SAD-u godinu ranije, lani etablirala kao mesni namaz broj jedan u Europi, uz ostvareni dvoznamenkasti rast prodaje. Recepturno osvježena i redizajnirana Cockta je ostvarila zavidne prodajne rezultate, s ukupnim rastom u HoReCa segmentu od čak 47 posto. Uz konsolidaciju distribucijskog poslovanja unutar jedinstvenog područja upravljanja, portfelj je proširen ugovorima s novim principalima – kompanijom Mars na hrvatskom i Red Bull na tržištu Srbije, a lanjski pregovori rezultirali su i uspješnim početkom suradnje s njemačkom kompanijom Hipp u Makedoniji početkom 2019. U nastavku strategije dezinvestiranja ne-strateških poslovnih operacija u srpnju je s renomiranom tvrtkom Magdis iz Zagreba potpisan ugovor o kupoprodaji društva Neva, vodećeg hrvatskog proizvođača kozmetike, koje okuplja poznate brendove Melem, Plidenta i Rosal.

Najviše rasli Argeta, pića i hrvatsko tržište

Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su utjecala Strateška poslovna područja: Delikatesni namazi s rastom od 12,4 posto, Pića s rastom od 7,5 i Kava s rastom od 3,5 posto. Kava se također s 21,4 posto udjela i 1,12 milijardi kuna prihoda od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija u ukupnim prihodima. Najznačajniji rast u distribucijskom poslovanju ostvarila su tržišta Hrvatske s rastom od 12,4 posto, Srbije s rastom od 5,3 posto te Slovenija koja je rasla 4,1 posto.

U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 66,9 posto, brendovi principala u distribuciji 25,2 posto, a ljekarnički lanac Farmacia sudjeluje sa 7,9 posto.

You may also read!

mlijeko

Ministar Dabro s predstavnicima Odbora za mljekarstvo HPK

Potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva Josip Dabro održao je u srijedu sastanak s predstavnicima Odbora za

Read More...
Super Konzum Križevci

U 2023. rast prihoda trgovaca na malo za milijardu eura

Istraživanje tržišta trgovine na malo mješovitom robom koje je provela Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) pokazalo je da

Read More...
Valamar hotel turizam

Komercijalni smještaj u srpnju s 2 posto manje turista i 0,5 posto više noćenja

U komercijalnom smještaju u srpnju je boravilo 4,4 milijuna turista ili dva posto manje nego u istom lanjskom mjesecu,

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design