Hrvati putuju pet puta godišnje: gotovo polovica planira zimski odmor u Hrvatskoj, a jednako toliko izvan nje

In Iz zemlje
turizam

Građani Hrvatske ove godine putuju više nego ranije, ali s pažljivijim planiranjem troškova. Najnovije istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard provela agencija Improve u listopadu 2025. pokazuje da je prosječan broj putovanja na odmor dosegnuo 4,9 godišnje, što je porast u odnosu na prethodne godine (3,6 2022. te 4,6 2023. i 2024.).

Istodobno, poslovna putovanja nastavljaju silazni trend i sada iznose 2,4 godišnje, što je manje nego 2024. (2,6) i 2023. (3,1). Putovanja s ciljem odmora čine dvije trećine svih putovanja (67%), dok na poslovna otpada 33%. Najviše se i dalje putuje unutar Hrvatske (prosječno 3 putovanja na odmor godišnje), iako se bilježi rast putovanja u zemlje Eurozone (1,3 godišnje).

Na putovanjima u inozemstvo trošimo isto kao i prošle godine
Prosječan trošak posljednjeg putovanja u inozemstvo iznosio je 1.000 eura (medijan) i isti je kao i prošle godine, dok je 2023. iznosio 757 eura. Izražavajući potrošnju preko aritmetičke sredine, ona iznosi 1.465 eura, što je 22 eura više nego prošle godine. Svaki treći ispitanik (31%) potrošio je više od 1.000 eura na svoje zadnje putovanje.

„Kada je riječ o inozemnim putovanjima, 91% građana nosi svoje platne kartice, a među starijima od 50 godina taj udio raste na 99%“, istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. „Kartično plaćanje postaje dominantan način plaćanja u inozemstvu: 64% svih troškova pokriva se karticama, u usporedbi s 41% u 2019. godini. Taj rast pokazuje koliko su sigurnost i jednostavnost bezgotovinskih načina plaćanja postali ključni elementi iskustva putnika današnjice, ali i širi trend digitalne zrelosti hrvatskih potrošača.“

Zimska sezona: manje skijanja, više adventskih i novogodišnjih putovanja
Kada je riječ o planovima za nadolazeću zimu, 48% ispitanika planira turističko putovanje u inozemstvo, najčešće u europske gradove. Adventska putovanja i dalje su najpopularniji izbor (49% onih koji planiraju putovati), dok raste interes za novogodišnjim putovanjima u Europi (23%) i izvan nje (8%).

Na skijanje ove godine planira otići 19% građana što je pet postotnih poena manje nego prošle godine. Skijanje rjeđe planiraju žene (13% vs 24% muškarci) i stariji od 40 godina (11-14%).

Planirana adventska i novogodišnja putovanja u neki od europskih gradova u pravilu su kraća – do 3 dana, a putovanja na skijanje za većinu traju od 4 do 7 dana. Putovanja izvan Europe traju u prosjeku 10,6 dana. Općenito, u odnosu na prošlu godinu se uočava rast trajanja putovanja.

Na zimska putovanja u inozemstvo ispitanici većinom putuju s partnerom, partnericom ili supružnikom (53%), zatim s obitelji (31%), prijateljima (18%), dok ih 10% ide samo.

Kad se putuje s drugima, obično se radi o tri osobe, a prosječna planirana potrošnja za zimsko putovanje u inozemstvo iznosi 100 eura po osobi i danu. Do 500 eura po putovanju troši 36% ispitanika, a iznad 1.000 eura 33% njih. Na putovanju se u prosjeku planira potrošiti 1.191 eura, dok je – primjerice – za skijanje potrebno izdvojiti 1.633 eura.

Glavni razlozi onih koji ne planiraju putovati u inozemstvo su financijske okolnosti (46%) i činjenica da inače ne putuju zimi (51%). Manji udio građana navodi geopolitičku nesigurnost (4%) ili prirodne katastrofe (4%) kao razloge za odustajanje od putovanja.

Unutar Hrvatske planira putovati 47% građana
Domaći turizam ostaje važan dio zimskih planova – gotovo polovica ispitanika (47%) planira putovati unutar Hrvatske, što je osam postotnih poena manje nego lani. Najviše se putuje u Središnju Hrvatsku (34%) te Gorski kotar i Liku (31%), slijedi Sjeverno primorje, dok se manji broj odlučuje za Slavoniju i Baranju te jug zemlje.

Prosječna planirana potrošnja za zimski odmor u Hrvatskoj iznosi 640 eura, odnosno 73 eura po osobi i danu, što je znatno manje nego na inozemnim putovanjima. Veći budžet se planira za putovanje na Sjevernom Primorju (706 eura), znatno manje nego za putovanja u Dalmaciji (574 eura).

Cijena i kvaliteta presudne pri odabiru destinacije
Pri odabiru destinacije građani i dalje najviše pridaju važnost odnosu cijene i kvalitete (65%) te cijenu smještaja (60%), dok u zimskim mjesecima na važnosti dobiva i cijena prijevoza (36%). Opuštanje i wellness, gastronomska ponuda i mogućnost aktivnog odmora sve su češće među kriterijima odabira.

Mladi do 29 godina češće ističu shopping (25%) i sportske događaje (12%) kao motiv odlaska, dok stariji preferiraju mirnija putovanja s kulturnim i gastronomskim sadržajem.

You may also read!

Članovi Uprave dm-a

dm potvrdio lidersku poziciju na hrvatskom tržištu s ukupnim rastom prometa od 10 posto

U četvrtak 13. studenog članovi Uprave dm-a predstavili su rezultate poslovne godine 2024./2025. , u kojoj je promet dm-a

Read More...
Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 'čistih' vozila

Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 ‘čistih’ vozila

Preko javnog poziva za kupnju novih vozila na alternativna goriva za pravne osobe, kojeg je Fond za zaštitu okoliša

Read More...
Žito Grupa

Žito grupa prodala gotovo četvrtinu udjela u Tvornici ulja Čepin

Žito grupa u srijedu je objavila da je zaključila transakciju kuporprodaje 23 posto dionica Tvornice ulja Čepin (TUČ), kojom

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design