U Zagrebu se po četvrti put održao Vinart Grand Tasting, vinski sajam na kojem ove godine izlaže 100 najboljih hrvatskih vinara i još 20-ak iz inozemstva.
„HGK i naše Udruženje vinarstva prepoznalo je ovu manifestaciju kao jedno od najznačajnijih vinskih događanja. Ovdje je svake godine sve više kupaca i medija, ne samo iz Hrvatske i regije, već i iz cijelog svijeta. Zato je logično da HGK bude sastavni dio ovakve promocije, pogotovo sada kad nam izvoz vina ponovno raste i brend Vina Croatia – vina mosaica daje sve bolje rezultate u prepoznatljivosti naših vina“, istaknuo je poslovni tajnik Udruženja vinarstva HGK Igor Barbarić.
„Čast nam je predstaviti svoja vina među stotinu odabranih vinara, pred vrlo zahtjevnom publikom i brojnim gostima iz inozemstva. Izuzetno nam je drago da se i HGK uključila u ovaj projekt, ali i da generalno daje potporu hrvatskim vinarima kroz promociju na sajmovima u zemlji i inozemstvu“, istaknula je Željka Balja iz marketinga Iločkih podruma.
Upravo na jednom takvom sajmu u Francuskoj,na kojoj su naše tvrtke izlagale u organizaciji HGK, s našim vinima se susreo i Japanac Takahiro Ichihara. On je sommelier koji putuje po svijetu i za japanskog distributera Azuma Corporation traži zanimljiva vina. U hrvatska vina se zaljubio na prvo kušanje, a sada zahvaljujući njemu u Japan odlazi preko 25.000 boca naših vina koja su tako došla i na vinske karte deset najpopularnijih restorana u Tokiju. „Na prvu me osvojio Dingač, a sada se sve više upoznajem i s vinima iz drugih krajeva Hrvatske. Vaša vina su fantastična, kvalitetna i vrlo raznolika. Nevjerojatno je da tako mala zemlja nudi tako puno, a japanski kupci to znaju cijeniti“, kazao je Ichihara.
Na sajmu smo sreli još jednog inozemnog stručnjaka domaćih korijena. Dražen Dennis Šunjić živi u Londonu a vinima se bavi već 20 godina. „Radim za jednu od najvećih distribucijskih kompanija u UK-u koja uvozi vina iz cijelog svijeta. Hrvatska i ovakvi sajmovi su sve popularniji među stranim ekspertima jer im je dosta klasike. Žele otkrivati i probati nove stvari, a kako je Hrvatska jedna od najpopularnijih turističkih destinacija u Britaniji i naša vina su svakako dio te priče. Naše autohtone sorte su za njih egzotika i jako su zanimljive kupcima i sommelierima u UK-u pa ih zato sve više dolazi tu vidjeti što nudimo“, pojasnio je Šunjić, dodavši da se vinska kultura u našim hotelima i restoranima polako, ali sigurno popravlja.
Albert Benvenuti iz istarske vinarije Benvenuti kazao je kako su na Grand Tastingu prisutni već tri godine. „Želimo dodatno približiti svoja vina sommelierima, znalcima i općenito ljubiteljima vina. Vidimo da svake godine ima sve više izlagača i nama je želja vidjeti kako kotiramo među tom probranom i elitnom konkurencijom“, naglasio je Benvenuti.
„Vinare selektiramo po kvaliteti, ovo je pozivni festival, dakle šaljemo ljudima pozivnice sa željom da na jednom mjestu okupimo najveću moguću kvalitetu. Okrenuti smo prvenstveno struci, sommelierima, distributerima i medijima koje nastojimo upoznati s najboljim od onog što hrvatski vinari nude“, izjavio je Saša Špiranec, organizator festivala u sklopu kojeg se nalazi se i Pop-Up Vinoteka u kojoj posjetitelji mogu odmah kupiti vina koja im se svide na degustaciji.