Na 30. izdanju najvećeg sajma trgovine morskim plodovima i proizvodima ribarstva na svijetu Seafood Expo Global 2024, koji se održava u Barceloni od 23. do 25. travnja, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore predstavlja se 11 hrvatskih tvrtki. Ukupno 2.050 proizvođača ribe i ribljih proizvoda iz 84 zemlje izlaže na 51.277 m2 sajamskog prostora. Hrvatska gospodarska komora i ove godine na sajmu organizira zajednički nastup svojih članica u sklopu projekta Riba Hrvatske jedi što vrijedi.
Projekt je sufinanciran sredstvima EU fonda za pomorstvo, ribarstvo i akvakulturu i usmjeren je na promociju proizvoda ribarstva te povećanje izvoza hrvatskog ribarskog sektora. Svoje proizvode na sajmu predstavlja jedanaest domaćih tvrtki: Arbacommerce, Conex Trade, Cromaris, Jadran-tuna, Mardešić, Orada Adriatic, Pelagos Net farma, Podravka, PP Orahovica, Sardina i ZMH Horvat. Najvažniji proizvodi koje prezentiraju na sajmu u Barceloni su bijela riba, tuna, slana sitna plava riba, smrznuta sitna plava riba, konzervirani proizvodi, slatkovodna riba te razni proizvodi prerade.
“Izlaganje na sajmu našim članicama, koje velik dio svojih prihoda od prodaje ostvaruju na izvoznim tržištima- od 55 do 90 posto, važna je platforma za međunarodno poslovanje jer im omogućava da svoje proizvode, posebice inovacije prezentiraju kupcima iz cijelog svijeta kroz osobni susret i kontakte s novim i starim kupcima”, istaknuo je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.
U sektoru ribarstva bilježimo pozitivne trendove koji se ogledaju kroz povećanje proizvodnje, rast izvoza i ostvarivanje suficita u vanjskotrgovinskoj razmjeni.
“U prošloj 2023. godini ukupan izvoz sektora ribarstva iznosio je 334,5 milijuna eura, što je rast od 7 posto u odnosu na prethodnu godinu. Najviše riba i proizvoda ribarstva plasirano je u Italiju u vrijednosti 106,3 milijuna eura (32 posto), Japan 49,5 milijuna eura (13 posto) i Španjolsku 41,7 milijuna eura (12,5 posto). Strateške odrednice Hrvatska gospodarske komore su jačanje izvoza i pomoć tvrtkama u internacionalizaciji poslovanja, stoga ćemo nastaviti s podrškom našim članicama u međunarodnom poslovanju kroz projekt Riba Hrvatske jedi što vrijedi”, kazao je Kovačević.
Među tvrtkama koje dugi niz godina izlažu na ovom sajmu je bračka Sardina, jedna od vodećih hrvatskih tvrtki u sektoru ribarstva i prerade ribe s dugogodišnjom tradicijom, koja posluje uz snažan naglasak na izvozu svojih proizvoda.
“Na Seafood Expo Global kontinuirano izlažemo od 2004. godine. Sajam nam pruža mogućnosti za predstavljanje vrhunske kvalitete naših proizvoda i jačanje našeg brenda Adriatic Queen te izgradnju i jačanje poslovnih odnosa s našim partnerima na pet kontinenata”, naglasila je Tihana Bodlović, direktorica prodaje.
Cromaris, vodeći proizvođač mediteranske bijele ribe u Hrvatskoj i najveći proizvođač organske bijele ribe u Europi, na sajmu predstavlja svoj široki asortiman proizvoda s naglaskom na organsku ribu i zubatca, vrstu koju proizvodi jedini u svijetu. Tvrtka posluje na tržištima 20-ak zemalja, a 88 posto svojih prihoda ostvaruje od izvoza.
“Predstavljeni proizvodni portfelj se sastoji od pet vrsta – brancina, orade, hame, zubatca i gofa te brojnih oblika pakiranja. Cromaris se upravo po broju vrsta i širini asortimana ističe među ostalim proizvođačima bijele mediteranske ribe. Ta posebnost ga čini atraktivnim poslovnim partnerom na svim tržištima, jer izvrstan i zdrav proizvod postaje lako dostupan potrošačima bez obzira na prodajni kanal, format prodajnog mjesta i priliku u kojoj se konzumira. Seafood Expo je jedinstvena prilika u kojoj osnažujemo poslovne odnose s više od 300 postojećih partnera i ponosno predstavljamo svoje proizvode na najvećem europskom sajmu ove vrste. Ove godine smo naglasak stavili na inovativnost i izvrsnost kroz predstavljanje zubatca velikih pecatura te budućnost i održivost kroz predstavljanje širokog asortimana organske ribe”, izjavio je Tin Rukavina, direktor Tržišnog poslovanja Cromarisa.
Pelagos Net Farma i Jadran tuna su izrazito izvozno orijentirane tvrtke, više od devedeset posto prihoda ostvaruju u izvozu, a proizvodi su im prisutni na tržištima desetak zemalja od Italije i Španjolske do Japana. Glavna djelatnost im je ulov i marikultura atlantske plavoperajne tune i manufaktura delikatesnih proizvoda od inćuna i srdela.
“Svaki sajam je prilika za predstavljanje naših proizvoda novim kupcima i korištenje mogućnosti izravnih poslovnih kontakta, za istup proizvoda na nova tržišta. Na sajmu izlažemo smrznutu plavoperaju tunu, koju lovimo, uzgajamo i supersmrznemo na -65 odmah po izlovu na brodu tvornici i tako je čuvamo do prodaje, čime tuna zadržava izvornu kvalitetu do konzumacije. Pojedinačno brzo smrzavamo srdelu i inćune u našem sjedištu u zadarskoj luci i prvi smo u Hrvatskoj panirali filete jadranskog inćuna. Izlažemo marinirane i slane inćune te slanu srdelu u suncokretovom ulju – proizvode za hlađenu policu i filete inćuna i srdele u ekstra djevičanskom maslinovom ulju za police sobne temperature. Naši kupci i partneri diljem svijeta prepoznaju visoku kvalitetu naših proizvoda. Velika pelagijska riba – tuna je kao i sitna pelagijska riba – inćuni i srdele, bogata proteinima i nezasićenim omega 3 masnim kiselinama, A i D vitaminima, a zdrava hrana je poglavito nakon iskustva pandemije u trendu: ono si što jedeš”, naglasila je Dunja Gotovina, direktorica prodaje i marketinga.
Na sajmu Seafood Expo izlaže i PP Orahovica, najveći domaći proizvođač slatkovodne ribe koji se predstavlja s proizvodima brenda Panona Mare.
“Na sajmu se predstavljamo širokim asortimanom slatkovodne ribe pod našim brandom Panona Mare. Naša ponuda obuhvaća svježu i zamrznutu ribu u svim oblicima, kao i delikatese od dimljene ribe. Za sve posjetitelje sajma pripremili smo degustaciju naših proizvoda kako bi se uvjerili u njihovu svježinu, privlačan izgled, kvalitetu i okus. Posebno želimo istaknuti proizvode panirane ribe, Fichships, Fishnuggets, Fishburger i Panirane odreske šarana, koji su ne samo jedinstveni na tržištu slatkovodne ribe, već su iznimno praktični za pripremu, a od prošle godine dostupni su u svim većim domaćim trgovačkim lancima”, istaknula je Katica Petkov, voditeljica marketinga PP Orahovica.