Hrvatska turistička zajednica (HTZ) za iduću godinu planira prihode od gotovo 290 milijuna kuna, što je 12 posto više u odnosu na plan za ovu godinu, i to zbog očekivanja rasta fizičkog turističkog prometa od 3 do 5 posto, predviđa prijedlog program rada i financijski plan HTZ-a za 2018. koje je u utorak prihvatilo Turističko vijeće HTZ-a.
“S obzirom na povećani turistički promet ove godine i više prihode od boravišne pristojbe prihvatili smo rebalans programa i financijskog plana za ovu godinu koji je iznosio 260 milijuna kuna, a u konačnici bi trebao iznositi 275 milijuna kuna. Za iduću godinu planiramo povećanje prihoda od 12 posto što ćemo usmjeriti u nekoliko vrsta aktivnosti”, izjavio je novinarima direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristijan Staničić nakon sjednice Turističkog vijeća.
Vijeće je, naime, usvojilo prijedlog godišnjeg program rada i financijski plan HTZ-a za 2018. godinu, kao i rebalans ovogodišnjeg programa rada i financijskog plana, a o prihvaćanju tih dokumenta će početkom prosinca odlučivati Sabor HTZ-a.
Staničić je među glavnim aktivnostima za iduću godinu izdvojio one kojima će se ‘produbljivati’ pred i posezona te promovirati posebne oblike turističke ponude i kontinentalni dio zemlje, zatim avio promet za što je, prema dosadašnjima kandidaturama partnera za iduću godinu, planirano oko 30 milijuna kuna, a do kraja godine će objaviti s kojim partnerima će udruženo raditi na promoviranju Hrvatske kako avio destinacije.
Kroz marketinške aktivnosti na 13 tržišta radit će i na dodatnom brendiranju Hrvatske za što se trenutno natječajem traže međunarodne PR i marketinške agencije.
Označujući iduću godinu sportskom, s obzirom na nekoliko velikih svjetskih i europskih prvenstava uključujući i Europsko prvenstvo u rukometu u Hrvatskoj, Staničić je istaknuo kako će se stoga dosta aktivnosti vezati uz sport pa je tako Vijeće odlučilo i da se 500 tisuća kuna (bez PDV-a) usmjeri u tzv. sponzorski paket za Europsko rukometno prvenstvo.
Staničić je izvijestio i da je novi promotivni spot HTZ-a na društvenim mrežema dosegnu više od 6 milijuna pregleda, a planiraju se raditi i manji isječci iz toga i drugi manji spotovi kojima će biti obuhvaćeni i drugi dijelovi Hrvatske koji nisu sada u novom spotu.
Ministar turizma i predsjednik HTZ-a Gari Cappelli istaknuo je kako su se na Turističkom vijeću svi složili da je program za iduću godinu kvalitetan i da se njime mogu postići dodatni iskoraci.
“S obzirom na investicije najavljene za iduću godinu, koje će biti veće nego ove, kao nadamo se i turistički promet, proračun HTZ-a za iduću godinu je 12 posto veći nego ove godine pri čemu očekujemo oko 26 posto više prihode od boravišne pristojbe, od turističke članarine oko 2 posto manje prihode, dok se iz državnog proračuna očekuje slično kao i ove godine, oko 44 milijuna kuna”, naveo je Cappelli.
Vjeruje i da će strateški projekti koje planiraju za iduću godinu s avio prijevoznicima pridonijeti boljim rezultatima u pred i posezoni, kao i marketinške aktivnosti na stranim tržištima koje će se još više usmjeriti na digitalne kampanje.
“Iduće godine očekujemo 3 do 5 posto veći turistički promet, ali moramo reći da je to konzervativno jer su najave sa stranih tržišta već sada jako dobre. Također, očekujemo dobru posjetu Hrvatskoj za nadolazeće adventske i novogodišnje dane, kao i za Europsko rukometno prvenstvo kada će primjerice u Istri i Poreču biti otvoreno više hotela nego ikada u to doba godine, a slično dobro punjenje očekujemo i u hotelima u Zagrebu, Splitu i drugim gradovima”, zaključio je Cappelli. (H)