Kampovi s manje noćenja, ali više prihoda, očekuju dobru 2025.

In Iz zemlje
Selce

Kamping sektor 2024. završava s oko jedan posto manje noćenja nego u 2023., ali s višim prihodima te unatoč rastu cijena očekuje dobru 2025 godinu, posebno u najkvalitetnijim kampovima koji su i ove godine imali najbolju popunjenost, poručeno je sa 18. kongresa hrvatskog kampinga.

Kongres je u Termama Tuhelj u hotelu Well u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske (KUH) okupio više od sto domaćih i stranih sudionika, većinom predstavnike kampova i hotelskih kuća te tvrtke, koji će razgovarati o rezultatima ove godine, pripremama iduće te trendovima i izazovima za taj segment.

“Mali minus u noćenjima u kampovima ove godine nije presudan, posebno nakon rekordne 2023., a i zarada će biti viša. Zadnjih deset godina puno se ulagalo u kvalitetu kampova, koji su sada prema analizama njemačkog autokluba ADAC po kvaliteti na drugom mjestu u Europi – iza nizozemskih, dok su po najbolje postignutoj cijeni na prvom mjestu. Ove godine najbolje su bili popunjeni kampovi s četiri i pet zvjezdica, kojih je oko 50 posto u ukupnom broju kampova”, rekao je predsjednik KUH-a Veljko Ostojić.

Za 2025. smatra da će za kampove biti standardna godina, u kojoj će biti važno kako se formira cijena i pune kampovi, a nastavlja se i investiranje, poduprto zakonskom regulacijom pitanja turističkog zemljišta i pomorskog dobra.

Vjeruje da će primjena novih propisa donijeti i nove investicije i još kvalitetniju kamping ponudu.

Slično očekuje i Robert Pende, ravnatelj jedne od uprava u Ministarstva turizma i sporta, koji je najavio da se od 2025. pa na dalje očekuje novi val investicija u kampove, njih oko 100-tinjak, koji su čekali uredbu o turističkom zemljištu, a svemu bi trebao pomoći i skori novi program HBOR-a za turizam.

“Hotelske kuće koje su i vlasnici kampova, u idućih par godina mogle bi i više ulagati u kampove nego u hotele”, smatra Pende.

Direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić je naglasio kvalitetu hrvatskih kampova te ih ocijenio “najprepoznatljivijim segmentom turističke ponude”, koji nude dobar omjer vrijednosti za novac.

“Za privući više turista u kampove važne su i promotivne kampanje koje provodimo na svim tržištima, posebice onima bližim tzv. autotržištima, ali sve više i na daljim tržištima po Europi, poput Skandinavije i sličnih otkuda dolazi sve veće zanimanje i slijedom novih aviolinija”, dodao je Staničić.

Nema problema ni brige za 2025., ali oprezno s cijenama

Niels Fasen iz nizozemske kompanije Campingvision, koja radi s gotovo svim kampovima u Hrvatskoj, istaknuo je važnost utjecaja medija na ponašanje turista i odabir destinacija, jer ako se primjerice u Njemačkoj piše loše o hrvatskom turizmu i visokim cijenama to odvlači turiste, pa stoga smatra da i u komunikaciji kao i s cijenama treba biti pažljiv.

“Nema razloga za brigu za hrvatski turizam i posebice kampove koji su po smještaju i usluzi među najkvalitetnijima i traženijima u Europi, a takva će vjerojatno biti i 2025. godina, iako su cijene visoke. No, kada to prati kvaliteta ‘kupci’ će se naći, ali treba reći da nije lako nikome više ‘napuniti’ lipanj i srpanj, a ako će cijene kod vas ići dodatno gore, moglo bi biti teže nego lani i trebat će više truda za puniti kapacitete”, kazao je Fasen.

Osim preporuke za pažljivo formiranje cijena, kamping sektoru je poručio da bi bilo dobro kada bi u Hrvatskoj bilo više mjesta za šatore.

Uwe Frers iz kluba ADAC, spominjući njemačke kampiste kao ‘najjače’ i najbrojnije u Europi, rekao je da ih je u 2024. u Hrvatskoj bilo manje zbog niza razloga, do određenog straha zbog troškova, geopolitičke situacije i cijena u Hrvatskoj, a sada imaju i krizu njemačke vlade, što sve utječe na odluke o putovanjima.

“Nijemci vole Hrvatsku, pa i kampove, ali imaju sličan omjer cijene i kvalitete kao u Italiji, koja je ipak nešto ‘draža’ Nijemcima. Očekujemo da će za 2025. biti vrlo osjetljivi i pažljivi u biranju destinacija za odmor, pa i kampiranje, što su već činili i u 2024. zbog visokog rasta cijena i nekima destinacijama, među kojima je i Hrvatska”, upozorio je.

“Kad bi imali samo jedan izbor Nijemci bi prvo birali svoju zemlju za kamping, a tek onda Italiju pa Hrvatsku, za koju smatraju da nije u redu što je cijene u turizmu povećala znatno iznad stope inflacije. To im je previše, a i oko 50 posto ispitanih u našem istraživanju je reklo da je Hrvatska puno više digla cijene nego neke druge zemlje na Mediteranu i u Europi. Ako se cijene ne zaustave, to bi u 2025. moglo značiti manje Nijemaca u hrvatskom kampingu”, smatra Frers.

Na kongresu se govorilo i o primjeni novih tehnologija i umjetne inteligencije u turizmu i kampingu. Skup završava 13. studenoga dodjelom nagrada najboljim kampovima i resortima u 2024. godini.

(Hina)

You may also read!

ciber

Microsoft: 600 milijuna kibernetičkih napada dnevno

U novom godišnjem izvješću "Digitalna obrana" Microsoft je upozorio na zabrinjavajući rast kibernetičkih napada u svijetu te izvijestio da

Read More...
Giving Friday 2024

Zahvaljujući rekordnom odazivu kupaca, dm će donirati više od 78.000 eura za djecu iz Rijeke i Zagorja

U petak 29. studenog dm je obilježio Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, te je uz podršku više

Read More...
placa-novac-euro

Rast prosječne neto i bruto plaće u svim županijama

Prosječne mjesečne isplaćene neto i bruto plaće po zaposlenome u pravnim osobama u trećem tromjesečju ove godine porasle su

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design