U Hrvatskoj je prošle godine prodano 62.938 novih putničkih vozila, što je za 4,8 posto više nego 2018. godine, dok je samo u prosincu prodano 4.022 nova automobila, što je rast od značajnih 66,7 posto u odnosu na prosinac 2018. godine, pokazuju u utorak objavljeni podaci agencije Promocija plus.
Daleko najbolju prodaju lani je imao Volkswagen s 8.481 prodanim novim autom, čime u ukupnoj prodaji ima udio od 13,5 posto.
Na drugom je mjestu Škoda, članica istog koncerna, s prodana 5.873 vozila i udjelom od 9,3 posto, dok je treći Renault kojem se prodaja zaustavila na 5.807 vozila, što je udjel od 9,2 posto.
Razloga za zadovoljstvo mogu imati i u Opelu, koji je lani na hrvatskom tržištu prodao 5.291 vozilo (udjel u ukupnoj prodaji od 8,4 posto), te u “podružnici Renaulta”, Daciji, koja je prodala 3.685 novih auta (udjel 5,8 posto).
Suzuki je po prodaji na šestom mjestu (3.670 prodanih novih vozila), a slijede Peugeot (3.584), Hyundai (3.171), Fiat (2.678), dok je na desetom mjestu Toyota (2.605 prodanih auta).
Prodano i pet Maseratija, tri Bentleya, jedan Ferrari…
Iz segmenta hrvatskim građanima omiljenog terceta njemačkih proizvođača Audi je 2019. godinu završio s prodajom 1.656 novih automobila, BMW s njih 1.459, a Mercedes s 1.252 prodana vozila.
Statistika Promocije plus pokazuje i da je u prošloj godini prodan i 201 Land Rover, 115 Porschea 48 Jaguara i 47 Infinitija.
Prodano je i pet Maseratija, tri skupocjena Bentleya i jedan Ferrari. Lani je prodano i 30 Lexusa te 29 primjeraka Teslinih modela.
Hrvatski su kupci lani najčešće birali Škodu Octaviju. Taj je auto, tijekom lanjske godine, izabralo 3.320 kupaca. Renault Clio na drugom je mjestu najprodavanijih modela sa prodajom od 2.347 komada, treći je “vječni” VW Golf (2.304). I lani se dobro prodavala Suzuki Vitara pa drži četvrto mjesto najprodavanijih modela sa prodajom od 1.762 auta, peta je Dacia Duster (1.586).
Od petog do desetog mjesta poredali su se Renault Captur, Opel Astra, Fiat 500, Dacia Sandero i Opel Corsa.
Benzinci traženiji od dizelaša
Hrvatski kupci sve češće zaziru od dizelaša. Od ukupnog broja prodanih novih vozila 61,1 posto ili 38.467 vozila odnosi na benzince, a 35,1 posto ili 22.116 na dizelaše. Istina, kod mnogih cijenjenih proizvođača i dalje prevladavaju dizelaši pa se tako, recimo, od ukupne prodaje Mercedesa čak 85,7 posto odnosi na taj pogon, kod BMW-a također visokih 80.9 posto, kod Audija 58,6 posto. Zanimljivo – kupci Volkswagenovih modela gotovo ravnomjerno kupuju benzince i dizelaše – benzinaca je prodano 48,6 a dizelaša 51,2 posto.
Vozila budućnosti – električnih – prodano je tek 193 komada. Udjel od 0,3 posto u ukupnoj prodaji pokazuje da i po tom pitanju gledamo u leđa razvijenoj Europi. Taj podatak previše ne popravlja niti 1.641 prodanih hibrida – svojevrsnom prijelazu prema potpunoj elektrifikaciji – budući da se i u tom slučaju radi o tek 2,6 posto ukupne prodaje. Pogon na plin, naposljetku, izabrao je 521 kupac (udjel 0,8 posto).
Prema gradovima i županijama najviše je novih vozila prodano na zagrebačkom području – njih 24.237 ili 38,5 posto od ukupne prodaje, druga je Splitsko-dalmatinska županija sa 4.631 prodanim vozilom, na trećem je mjestu Istarska županija (4.557). Začelje drže Koprivničko-križevačka županija sa 577 prodanih novih vozila tijekom prošle godine, Virovitičko-podravska (261) Ličko-senjska županija sa 249 prodanih auta. (H)