Nijemci su prošle godine u prosjeku popili oko 163 litre kave po glavi stanovnika. To je otprilike isto kao prije početka pandemije, priopćio je njemački Savez za kavu (Deutsche Kaffeeverband).
Potražnja za kavom u zrnu, instant napicima i proizvodima s certifikatima održivosti porasla je.
Dok je potražnja za klasičnom instant kavom porasla za oko dva posto, u posljednjih nekoliko godina stabilizirala se velika potražnja za kavom sa šećerom i mlijekom u prahu, rekao je direktor saveza Holger Prejbiš (Preibisch).
Prodaja kava poput “tri u jedan” u 2024. godini porasla je za šest posto i udvostručila se u posljednjih 10 godina.
Značajan rast primijećen je i kod proizvoda s certifikatima održivosti.
U ovu kategoriju savez ubraja organsku kavu, kao i one s oznakama pravedne trgovine (Fairtrade) ili Rainforest Alliance – u ovom segmentu zabilježen je rast od 8,6 posto.
Otprilike svako peto pakiranje kave sada nosi oznaku održivosti, istaknuo je Prejbiš.
Blagi rast bilježi i tržište konzumacije izvan kuće – “za van”, na radnom mjestu i u ugostiteljstvu.
Međutim, uživanje u kavi moglo bi postati pomalo luksuz. Stručnjaci za poljoprivredno tržište već su krajem prošle godine predviđali rast cijena ove godine.
Tako je Karlos Mera (Carlos) iz Rabobanke u Londonu naveo da bi jeftinije kave u velikim pakiranjima mogle poskupjeti najmanje 30 posto.
Kao i mnoge druge industrije, proizvođači kave suočavaju se s posljedicama klimatskih promjena. Posljednja berba u najvećoj zemlji proizvođaču, Brazilu, bila je vrlo loša. dpa