Odgovornost za razvoj hotelijerstva i turizma je na nama

In HoReCa
forum

Hrvatska je prošle dvije-tri godine iskoristila tek oko 30 posto potencijala za investicije u razvoj hotelijerstva, te je stoga odgovornost za rast i razvoj turizma najviše na nama samima, poručila je u srijedu sa 6. Adria Hotel Foruma (AHF) njegova organizatorica, konzultantica Marina Franolić.

AHF je kao najveća hotelsko-investicijska konferencija u jugoistočnoj Europi u svom šestom izdanju iznova okupio najvažnije domaće i svjetske ‘igrače’ hotelijerskog biznisa, njih oko 350, među kojima i predstavnike velikih globalnih hotelskih lanaca Accor, Belmond, Hilton, Starwood i druge, kao i investicijskih fondova, poput Starwood Capitala, Morgan Stanleya i drugih.

Ocijenivši da Hrvatska za investicije u hotele nije dobro planirala niti iskoristila povoljnu tržišnu situaciju, a zbog nepovoljnih prilika u kojima su se u prošle dvije-tri godine našli neki njezini turistički konkurenti, Franolić je na Forumu naglasila da je tu situaciju mogla i trebala iskoristiti za investicije, te da se upravo zato Forum i održava ove godine pod motom “Naša vlastita odgovornost”.

“To se ne odnosi samo na Hrvatsku, nego praktički na sve zemlje koje razvijaju turizam, koje same moraju znati što i koliko žele i za to biti odgovorne, uključujući i državu i hotelsko-turistički ili bilo koji drugi sektor. Nažalost tu povoljnu tržišnu situaciju jako povoljnog i dostupnog kapitala u zadnje dvije-tri godine nismo iskoristili, što se vidi i po hrvatskom hotelskom proizvodu u kojemu nema puno novosti niti je postao prepoznatljiviji”, kazala je Franolić.

Dodala je da unatoč brojnim zainteresiranima iz svijeta u hrvatskom hotelijerstvu još uvijek nema puno velikih stranih investicija.

Razlog tome ne vidi u hotelijerima, koji zapravo najviše investiraju, nego u porukama koje šalje država čestim poreznim promjenama, pogotovo stope PDV-a, zbog čega su investitori nesigurni u povrat kapitala, te zbog kratke sezone u skupih destinacija za ulaganja, previsokim i prekobrojnim lokalnim nametima.

Kratka sezona, manjak hotelskih proizvoda i izravnih avio letova među najvećim preprekama razvoju

“Administrativne prepreke nisu velik problem jer ih ima svaka zemlja, no investitori žele sigurnost i povrat ulaganja u razumnom roku, ali to u Hrvatskoj teško dobiju”, ocijenila je Franolić.

S njom se složio regionalni direktor tvrtke Colliers International Damian Harrington, koji je naglasio i da bi dobro došlo više avio veza s Hrvatskom.

“Imate novu zagrebačku zračnu luku i na njoj bi trebalo biti više avio prijevoznika s više izravnih letova, pogotovo prema Europi, što i Zagrebu koči neke prilike za investicije u hotelijerstvo, pa time i u razvoj turizma. To bi trebalo mijenjati i u to više investirati, kao i u nove hotelske proizvode”, istaknuo je Harrington.

Član Uprave hotelske kompanije HUP Zagreb Kristian Šustar ocijenio je kako je odgovornost za to što nema više stranih investicija u hotelijerstvu najviše na nama samima, kao i da su u sektoru zadnjih desetak godina stalno isti problemi, koji se tek tu i tamo pomalo rješavaju.

Smatra da je za veći zamah trebalo više suradnje unutar sektora, kao i s državom i lokalnom upravom.

Kazao je da je jedan od tih novo-starih problema radna snaga za turizam.

Trendovi ove godine: nastavak rasta

Na Forumu se govorilo o i investicijama u hotelijerstvu u regiji, pri čemu je državni tajnik u Ministarstvu turizma Frano Matušić naglasio da se u Hrvatskoj ove godine ulaže oko 950 milijuna eura ili oko 13 posto više nego u 2017. te da će i to pridonijeti boljoj hotelskoj slici s oko 40 novih hotela.

“Hrvatska ima još puno potencijala za razvoj turizma i zasigurno će to pokazati i neke iduće strategije. Osim investicija,ove godine očekujemo i nastavak pozitivnih financijskih i fizičkih pokazatelja turizma”, kazao je Matušić.

Forum se zbog geopolitičke i sigurnosne situacije, koja u svim europskim zemljama uvelike utječe na turističke rezultate, fokusirao i na porast broja turista i investicija u regiji, ali i na određeni oporavak i povratak sjeverne Afrike i Turske, što će imati utjecaja i na hrvatski turizam.

Naznačeno je da je London, s aspekta ulaganja unatoč Brexitu i terorističkim napadima, i dalje najzanimljiviji za ulaganja u hotelsku industriju, dok je u cijeloj Europi i svijetu trend da ima sve manje pojedinačnih ulagača, a sve više institucionalnih.

Zapadni Balkan sve više privlači međunarodne ulagače, no i dalje uglavnom iz istočnoeuropskih zemalja i zemalja Bliskog istoka, kao i institucionalne investitore, rečeno je na skupu. (H)

You may also read!

turizam

Turista i noćenja ukupno u ožujku manje nego lani, ali domaćih gostiju više

U Hrvatskoj je u prva tri mjeseca ove godine boravilo nešto više od milijun turista koji su ostvarili 2,7

Read More...
Fortenova grupa

Zvijezda ulje i majoneza i Jamnica gazirana voda – tri najjača branda u Hrvatskoj

Među prvih 10 najjačih brandova u Hrvatskoj, dvije kompanije Fortenova grupe imaju pet svojih. Dvije kompanije Fortenova grupe – Zvijezda

Read More...
uvoz izvoz

Vlada hrvatskim izvoznicima obećala podršku uslijed posljedica američkih carina

Vlada će aktivno štititi interese hrvatskog gospodarstva te će se znati postaviti prema svim izazovima, poručeno je u četvrtak

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design