Počela AI akademija HGK: Glavni izazov upravo nedostatak znanja i vještina

In Konferencije / savjetovanja
AI-akademija

Prva radionica AI Akademije HGK, inovativnog edukacijskog programa za tvrtke, počela je danas u Zagrebu. Na dvodnevnoj edukaciji Uvod u AI za poslovne subjekte sudjeluje više od 100 predstavnika tvrtki. AI Akademija HGK odgovor je i na rezultate Istraživanja o umjetnoj inteligenciji u hrvatskom gospodarstvu koje je HGK provela s Best Advisory, prema kojem samo pet posto poduzeća u Hrvatskoj redovito održava edukacije o umjetnoj inteligenciji, a dvije trećine ispitanika nema razvijenu strategiju primjene umjetne inteligencije u svome poslovanju.

“Umjetna inteligencija nova je paradigma poslovanja i velika prilika za ubrzani rast hrvatskog gospodarstva. Naše tvrtke to razumiju, ali čak tri četvrtine ispitanika kao glavni izazov vidi nedostatak znanja i vještina. Kako bi se umjetna inteligencija ispravno implementirala u poslovanje, osim tehnoloških preduvjeta, potrebno je razvijati kulturu koja potiče inovacije, učenje i strateško razmišljanje. Zaključili smo da hrvatsko gospodarstvo treba kvalitetnu, provjerenu i ozbiljnu edukaciju o umjetnoj inteligenciji, a pogotovo u kontekstu nedavnog usvajanja AI Akta”, rekao je uvodno Tomislav Radoš, potpredsjednik HGK za industriju i održivi razvoj.

Europski parlament 13. ožujka usvojio je AI Akt – prvi sveobuhvatni zakonski okvir za umjetnu inteligenciju u svijetu. Sva prava i obveze koje proizlaze iz njega, ali i iz GDPR-a, NIS2 Direktive, te propisa koji reguliraju intelektualno vlasništvo polaznicima Akademije predstavit će relevantni stručnjaci. Među predavačima nalaze se i poslovni ljudi i poduzetnici koji će podijelit primjere i iskustva s korištenjem umjetne inteligencije u poslovanju.

“Nova globalna istraživanja pokazuju da više od 60 posto poslovnih lidera – članova uprava, direktora i poduzetnika – redovno koristi AI alate u poslovanju, što je 100 posto više nego prije pola godine. Uz to, svaka druga kompanija koja je implementirala AI izvještava o povećanju prihoda u segmentima u kojima je koriste. Pomoći ćemo hrvatskim tvrtkama da ulove korak, naučit će kako izraditi AI strategiju za svoje poduzeće, koji su ključni koraci njezine integracije te koje najvažnije AI alate mogu odmah primijeniti za razne poslovne zadatke”, pojasnio je Vedran Antoljak iz konzultantske tvrtke Best Advisory, predavač AI Akademije HGK.

Budući da je spomenuto istraživanje o AI-ju u hrvatskom gospodarstvu pokazalo i to da je 8 od 10 ispitanika spremno na suradnju s drugim tvrtkama u implementaciji AI rješenja, sudionici umrežavanje naglašavaju kao jedan od benefita Akademije.

“Budući da je usvojen AI akt, smatram da je edukacija ključna za razumijevanje regulatornog okvira koji će oblikovati budućnost umjetne inteligencije, posebno u kontekstu zaštite osobnih podataka te intelektualnog vlasništva. Primjena umjetne inteligencije sve je šira pa nam je nužno prilagoditi poslovanje zahtjevima tržišta. AI Akademija HGK pomoći će nam i u povezivanju, razmjeni iskustava i ideja te potencijalno ostvarenju suradnje na nekim budućim projektima. U Securitasu u radnoj svakodnevici koristimo umjetnu inteligenciju, a u budućnosti će imati sve veći udio u našim sigurnosnim rješenjima”, rekla je Dariana Maradin iz tvrtke Securitas Hrvatska.

Hrvatske tvrtke trebaju znanje i jače kapacitete za uspješno korištenje AI tehnologija. AI Akademija HGK želi potaknuti inovacije te pridonijeti rastu gospodarstva. Prvi ciklus AI Akademije traje pet mjeseci i sastoji se od opće strateške radionice i četiri sektorske, za industriju (23. travnja), turizam (8. svibnja), pravo (18. lipnja) i zdravstvo (2. srpnja).

You may also read!

drvo

Drvoprerađivači u problemu: pada izvoz, raste uvoz, a najviše se izvozi sirovina

S otprilike 2300 poslovnih subjekata koji se bave preradom i proizvodnjom drva u kojima je zaposleno 30-ak tisuća radnika,

Read More...
njemacka

Njemački izvoznici moraju se pripremiti za podjele i protekcionizam

Svjetska trgovina mijenja se iz temelja u uvjetima geopolitičke neizvjesnosti i podjela i njemački izvoznici moraju se pripremiti za

Read More...
kamp

Veliki porasti u poslovanju poduzetnika u djelatnosti kampova

U Hrvatskoj se od 2018. do 2022. povećao broj poduzetnika u djelatnosti kampova i prostora za kampiranje za 28

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design