Pokrenuta Informativna kampanja HGK o primjeni napojnica u ugostiteljstvu i uslužnim djelatnostima

In HoReCa
andreja-vukojevic

Hrvatska gospodarska komora pokrenula je informativnu kampanju o primjeni bezgotovinskih napojnica i fiskalizaciji gotovinskih napojnica u praksi. Serija edukacija za ugostitelje, ali i druge primatelje napojnica započinje 1. ožujka u Osijeku. Na svojevrsnoj “oglasnoj ploči” kampanje nalazi se i letak s odgovorima na najčešća pitanja, te info oznake – naljepnice kojima se na ulazu u objekt može gostima ili korisnicima usluga dati do znanja da napojnicu mogu ostaviti i kod kartičnog plaćanja. Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam HGK – nositelja projekta, pojašnjava zašto se ovakva kampanja pokazala nužnom.

“Iako su porezne izmjene stupile na snagu 01.01.2024., a time i mogućnost naplate napojnice karticama, tek su sredinom siječnja prvi ugostiteljski objekti krenuli s nadogradnjom svojih softverskih programa na POS uređajima. Dosta je upita s terena i nepoznanica oko primjene pa je HGK pokrenula informativnu kampanju. Svima nam je cilj da se do vrhunca sezone i dolaska stranih gostiju koji najviše koriste kartično plaćanje, što većem broju djelatnika u ugostiteljstvu omogući primanje bezgotovinskih napojnica. Smatramo da će većina ugostitelja u narednim mjesecima to i omogućiti pa im želimo u tom procesu biti potpora i pružiti im sve potrebne informacije za što bezbolniju prilagodbu. Edukacije koje organiziramo su idealno mjesto za postavljanje pitanja stručnjacima i za otklanjanje svih nejasnoća”, poručuje Vukojević.

Mogućnost ostavljanja napojnica kod kartičnog plaćanja dodatna je pogodnost za zaposlenike u ugostiteljstvu i ostalim djelatnostima. Napojnica je neoporeziva do iznosa od 3360 eura godišnje po djelatniku. Ugostitelji su se zalagali za uvođenje bezgotovinskog davanja napojnica jer je rast kartičnog plaćanja kontinuiran u svim poslovnim djelatnostima.

“Ovime su stvoreni uvjeti da gosti ostavljaju više napojnica. Kartične napojnice koje su gosti htjeli ostavljati, a nisu imali mogućnosti, sada napokon ostaju na računima naših djelatnika. Konkretno, ja sam u svojim objektima uvela bezgotovinske napojnice polovicom siječnja. U prvih 15 dana veljače iznos fiskalizirane kartične napojnice premašio je siječanjsku za 50 posto – a do današnjeg dana za 100 posto. Da nismo imali tu opciju, napojnica ne bi došla do zaposlenika”, pojašnjava Jelena Tabak, predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti HGK.

U praksi se pokazalo kako je više izazova vlasnicima ugostiteljskih objekata izazvala fiskalizacija gotovinske napojnice. Primjena bezgotovinske napojnice stvar je izbora dok je prijava gotovinske nešto što zahvaća sve ugostitelje. U informativnom letku pojašnjeno je kako se gotovinska napojnica prijavljuje, kako se veže na račun i informacije poput one da poslodavac određuje kolika se napojnica kojem djelatniku isplaćuje prema dogovoru s djelatnicima i internom aktu.

“Uz letak pripremili smo i naljepnice koje se mogu staviti na ulazu u ugostiteljske i druge objekte. Na taj način se potrošače brzo informira da objekt prihvaća bezgotovinsko davanje napojnica. Naljepnice su besplatne i njihovo postavljanje dobrovoljno. Pripremili smo nekoliko verzija prilagođenih regijama koje pozivaju građane da ostave bakšiš, manču ili trinkgeld. Naglasila bih da mogućnost kartičnog plaćanja napojnica povećava konkurentnost našeg turizma. Ugostiteljstvo je suočeno s nedostatak radne snage, a smatramo da će ova mogućnost pridonijeti povećanju prihoda zaposlenika i da ćemo time doći do motiviranog radnika koji će pružati konkurentnu i kvalitetnu uslugu gostu”, kaže Vukojević.

Naljepnice su dostupne na stranici kampanje gdje se ugostitelji mogu i prijaviti na edukacije na kojima će imati priliku čuti sve detalje izmjene zakonskih propisa i saznati kako cijeli proces primanja i prijave napojnica izgleda u praksi. Edukacije će se održati u Osijeku, 1. ožujka, u Splitu 6. ožujka, u Rijeci 8. ožujka i u Zagrebu 11. ožujka. Partneri kampanje su Ministarstvo turizma i sporta RH, RRiF i Mastercard.

You may also read!

PEVEX

PEVEX otvorio novi prodajni centar u Poreču

PEVEX d.d., 1. hrvatski trgovački lanac, danas je kupcima otvorio 30. prodajni centar, u Poreču. Na gotovo 5.000 četvornih

Read More...
Rekordan broj tvrtki sudjeluje na sajmu premium i luksuznih putovanja ILTM Cannes

Rekordan broj tvrtki sudjeluje na sajmu premium i luksuznih putovanja ILTM Cannes

Hrvatska nastavlja graditi imidž vrhunske destinacije u segmentu premium putovanja na ovogodišnjem izdanju sajma International Luxury Travel Market (ILTM)

Read More...
brnjac

Brnjac i Tzitzikostas: „Za konkurentno EU ugostiteljstvo i turizam”

U organizaciji hrvatske zastupnice Nikoline Brnjac u Europskom parlamentu održana je konferencija povodom Europskog dana ugostiteljstva, koja je okupila

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design