Potrošnja u kolovozu porasla 36. mjesec zaredom, za 6,4 posto

In Trgovina na malo
trgovacki centar

U Hrvatskoj je u kolovozu potrošnja porasla 6,4 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, već 36. mjesec zaredom, i to brže nego mjesec dana prije i više nego što se očekivalo.

Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je u petak prvu procjenu prometa u trgovini na malo, a prema kalendarski prilagođenim podacima, maloprodaja je u kolovozu nominalno porasla za 8,5, a realno za 6,4 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

To je brži rast nego mjesec dana prije, kada je potrošnja porasla za 5,9 posto na godišnjoj razini.

To je i brži rast nego što se očekivalo. Tri makroekonomista, koji su sudjelovali u anketi Hine, u prosjeku su očekivali rast potrošnje za 5,6 posto. Njihove procjene rasta kretale su se u rasponu od 5,2 do 6 posto.

U kolovozu je tako nastavljen pozitivni trend, s obzirom da potrošnja raste već 36 mjeseci zaredom, što nije zabilježeno od kada DZS vodi te podatke.

Osim što je rast potrošnje ubrzan, “podaci za kolovoz potvrdili su kontinuitet pozitivnih stopa rasta koje traju od rujna 2014. godine”, navode analitičari Raiffeisenbank Austria (RBA) u osvrtu na izvješće DZS-a.

Prema podacima DZS-a, promet u maloprodaji je u prvih osam mjeseci ove godine realno porastao za 5,3 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

Analitičari RBA kažu da su na povoljna kretanja u maloprodaji u kolovozu ukazivali i prethodno objavljeni podaci Hrvatske narodna banke (HNB) o nastavku poboljšanja potrošačkog optimizma.

“Ta kretanja potaknuta su prije svega još jednom iznimno uspješnom turističkom sezonom koja bi trebala polučiti niz pozitivnih učinaka na osobnu potrošnju, dohodak kućanstva te na gospodarstvo u cjelini, ali i povoljnim kretanjima na tržištu rada te rasterećenjem dohotka koje je donijela porezna reforma”, smatraju analitičari RBA.

Navode i da su dobavljači i tržišni lanci pokazali visok stupanj fleksibilnosti te su se vrlo brzo prilagodili novonastalim uvjetima vezanim za krizu u Agrokoru. Stoga očekuju da će se i u rujnu nastaviti solidan rast prometa u trgovini na malo na godišnjoj razini. (H)

You may also read!

Luka Modrić i dalje brend ambasador PBZ Grupe

Luka Modrić i dalje brend ambasador PBZ Grupe

Luka Modrić, najbolji hrvatski nogometaš svih vremena nastavlja svoju uspješnu suradnju s PBZ Grupom kao ambasador brenda. Ova suradnja

Read More...
slika

Tajne jačanja samopouzdanja: kako uskladiti tijelo i um za seksipilniju verziju sebe

U svijetu punom filtera, očekivanja i savršeno namještenih poza, pravo samopouzdanje postalo je gotovo supermoć. Ali evo dobre vijesti:

Read More...
nekretnina

Uloga posrednika važna za stabilnost tržišta nekretnina

Razvojem tržišta nekretnina u Hrvatskoj, došlo je do porasta broja agencija u zadnje dvije godine. Posljedično, veći broj sudionika

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design