Cijene kave u Njemačkoj znatno su porasle, ali sada po prvi put nakon duljeg vremena blago padaju. Veliki maloprodajni lanci snižavaju cijene svojih robnih marki kave, pokazala je anketa dpa.
U Lidlu, Kauflandu, Aldiju i drugim supermarketima kava od sada stoji oko sedam posto manje.
Pakiranje od jednog kilograma kave u zrnu – ovisno o vrsti – košta između 11,99 i 12,99 eura. Pola kilograma mljevene pržene kave može se kupiti za 5,49 eura.
Ipak, kava je i dalje znatno skuplja nego početkom godine, pokazuju podaci aplikacije za usporedbu cijena Šmagl (Smhaggle).
Još 2023. kupci su za kilogram kave u zrnu plaćali manje od osam eura, dok je mljevena pržena kava stajala manje od četiri eura.
Razlog snažnog rasta cijena bile su više cijene sirovina, izazvane sušom i lošom žetvom u važnim zemljama proizvođačima. Zbog visokih cijena, potrošači sada češće kupuju proizvode na sniženju.
Kava ima važnu ulogu u trgovini. Kao i mlijeko ili maslac, spada u takozvane ključne proizvode koji privlače kupce.
Organizacija za zaštitu potrošača Fudvoč (Foodwatch) optužuje supermarkete i diskontne lance da obmanjuju svoje kupce.
„Velike akcije sniženja pokazale su se kao običan PR-trik. Samo je malo proizvoda – uglavnom sladoled, slatkiši i alkohol – zaista trajno pojeftinilo“, rekla je Alina Niče (Nitsche) iz Fudvoča.
Mnogi drugi prehrambeni proizvodi poskupjeli su, iako su troškovi energije i sirovina ponovno pali.
Od 2020. potrošačke cijene sveukupno su znatno porasle.
Iako se inflacija u posljednje vrijeme nešto smanjila, prema podacima Saveznog zavoda za statistiku, prehrambeni proizvodi i dalje su oko 37 posto skuplji nego prije pet godina. dpa



































