U tri mjeseca koronakrize, prodaja vozila pala za 74 posto

In Trgovina na malo
Auto

Hrvatsko tržište automobila proteklih se godina blago oporavljalo, većinom na krilima flotne prodaje, ali sad je taj sramežljivi oporavak u potpunosti dotukla koronakriza. To jasno pokazuju i brojke za ožujak, travanj i svibanj kada je prodano ukupno 5.981 vozilo, što je pad od 74 posto u odnosu na isti period lani kada je prodano 22.823 vozila.

Najgori rezultat bio je u travnju kad je prodano samo 1084 vozila, odnosno čak 88 posto manje nego u četvrtom mjesecu 2019. (8.633 vozila). Nešto bolja situacija je u svibnju kad je svoj put do kupaca pronašlo 2173 automobila ili 77 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine kada ih je prodano 9.149.

„Domaće tržište je u proteklih nekoliko godina raslo većinom na krilima flotne prodaje, no i te su brojke bile daleko od rekordnih razina iz 2008. godine, a sada je zbog korone uslijedila potpuna paraliza. Dobro je poznato da su automobili jedna od prvih potrošačkih stavki kojih se građani odriču u krizi, a i ono malo potencijalnih kupaca koji su bili zainteresirani su imali vrlo sužen izbor zbog narušenih lanaca opskrbe.

Najveći pad je zabilježen zbog rent-a-car kuća koje su za pripremu sezone u prosjeku kupovale preko 20.000 vozila, ali ove godine su te narudžbe izostale jer se ne očekuje veći dolazak avio-gostiju, glavnih korisnika rent-a-cara tijekom sezone“, pojasnio je pomoćnik direktorice Sektora za trgovinu HGK Hrvoje Paver.

Što se kompanija tiče, prva tri mjesta po prodaji tijekom koronakrize (ožujak, travanj i svibanj) zauzimaju Volkswagen (968 prodanih), Škoda (838 prodanih) i Renault (444 prodanih), a najprodavaniji modeli su Škoda Octavia (335 prodanih), Volkswagen Golf (179 prodanih), Volkswagen T-Cross (174).

Sveukupno je u prvih pet mjeseci 2020. godine prodano ukupno 13.286 vozila, što je ukupni pad od 55,5 posto u usporedbi s istim razdobljem u 2019. (prodano 29.921). Za usporedbu, prošle je godine registrirano 62.938 vozila, a rekordne 2008. godine čak 88.265.

You may also read!

Restoran Zora Bila prvi dobitnik nagrade Dobar Tech

Restoran Zora Bila prvi dobitnik nagrade Dobar Tech

U sklopu Dana hrvatskog turizma, održanih u Opatiji, dodijeljena je nagrada Dobar Tech - METRO nagrada za najbolji digitalni

Read More...
dan-poduzetnika

HUP: Uz uklanjanje prepreka gospodarski rast mogao bi biti i brži

Hrvatsko gospodarstvo raste po najvišim stopama u EU, ali rast bi mogao biti još brži, a Hrvatska bi mogla

Read More...
Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design