Unatoč pesimizmu, većina ugostitelja planira dodatna ulaganja u prilagodbu poslovanja uvjetima pandemije

In HoReCa
Heineken

Kafići, barovi i restorani otvoreni su već nekoliko mjeseci od proljetnog lockdowna, no pandemija koronavirusa nažalost ne posustaje te su i dalje na snazi preporuke i restriktivne mjere koje direktno utječu na ugostiteljski sektor.

To ostavlja vidljiv trag na njihovo poslovanje, ali i utječe na promjenu navika i ponašanje gostiju.

Kako bi saznali kakva je percepcija ugostitelja u odnosu na trenutno stanje u njihovom sektoru te kakva su njihova očekivanja u nadolazećem razdoblju, HEINEKEN Hrvatska je, u suradnji s agencijom IPSOS, u listopadu proveo istraživanje na slučajnom uzorku članova Nacionalne udruge ugostitelja Hrvatske.

Ispitanici, vlasnici kafića, restorana i noćnih klubova iz svih krajeva Hrvatske, kroz online istraživanje odgovarali su na pitanja izravno vezana za poslovanje u „novom normalnom“. Uz to, osvrnuli su se na promjene u navikama gostiju koje su primijetili, kao i na svoje planove za sljedećih šest mjeseci.

Rezultati odgovora na pitanja vezana za poslovanje u ugostiteljskom sektoru u sljedećih šest mjeseci pokazuju da je 63% ispitanika izrazito pesimistično. Više od polovice ispitanika oporavak ugostiteljstva očekuje tek za nekoliko godina (54%), dok četvrtina (25%) očekuje daljnju eskalaciju širenja virusa i novi lockdown nalik proljetnom.

Ugostitelji

Osim toga istraživanje je pokazalo da u sljedećih šest mjeseci 17% ispitanika planira zatvoriti svoj ugostiteljski objekt, a 24% njih planira to učiniti privremeno – kroz jesen i zimu.

Oni koji planiraju nastaviti poslovanje u hladnijem dijelu godine, spremni su na dodatna ulaganja kako bi zaštitili goste i zaposlenike. Više od 60% ugostitelja planira gostima i zaposlenicima osigurati dodatna zaštitna sredstva u nadolazećem razdoblju, 59% će dodatnim natpisima u objektima podsjećati na mjere i odgovorno ponašanje, 45% njih dodatno će educirati zaposlenike, a čak trećina (33%) uložit će u grijanje terasa kako bi gosti mogli i tijekom hladnijih mjeseci boraviti vani.

Uslijed teških uvjeta poslovanja mnogi su ugostitelji bili primorani smanjiti broj zaposlenika. Petina njih ih je bila primorana otpustiti veći dio radne snage (20%), ali ohrabruje činjenica da je čak 42% vlasnika ugostiteljskih objekata ipak uspjelo zadržati isti broj radnika kao i prije početka pandemije, a 2% ispitanika čak i zaposliti nove ljude.

Ugostitelji su odgovarali i na pitanja o promjenama ponašanja gostiju. 82% ispitanika u većoj mjeri primjećuje da u objekte dolazi manje gostiju, da preferiraju vrijeme provoditi na terasama (77%), ali i da se kraće zadržavaju u objektu (59%). Značajnije promjene u spolnoj strukturi gostiju koji dolaze u njihove objekte nisu primijetili, no 34% ispitanika primjećuje da u njihove objekte dolazi više mlađih gostiju.

Kod više od polovice gostiju (52%) u većoj mjeri se primjećuje pojačan oprez i držanje distance, a zanimljivo je da je 56% ugostitelja uočilo da gosti manje čitaju tiskovine koje su im dostupne u kafićima i barovima. Vidljiv je i značajan pad u konzumaciji pića, što je očekivano s obzirom na manji broj gostiju koji posjećuje ugostiteljske objekte te se tamo kraće zadržava.

Podsjetimo, HEINEKEN Hrvatska je početkom jeseni na domaćem tržištu pokrenuo globalnu kampanju „Back to the Bars“ čiji je cilj podići svijest o potrebi odgovornog ponašanja kako bi omiljena mjesta okupljanja – kafići, barovi i restorani ostali otvoreni. Uz to, kompanija redovito pomaže svojim partnerima i na razne druge načine, uključujući edukaciju prodajnih predstavnika kako bi se mogli prilagoditi novim uvjetima rada na terenu i svojim znanjem pomoći ugostiteljima.

Na svojoj web stranici donose razne korisne savjete, preporuke i informacije važne ugostiteljima u vrijeme pandemije, a s partnerskom bankom dogovorili su posebno niske naknade za korištenje POS uređaja, kako bi ugostitelji mogli unaprijediti i ubrzati plaćanja.

Također, u partnerskim kafićima i barovima raznim se komunikacijskim materijalima podsjećaju gosti na pridržavanje osnovnih pravila higijene i sigurnog razmaka, s krovnom porukom #socialiseresponsibly.

You may also read!

PEVEX

PEVEX otvorio novi prodajni centar u Poreču

PEVEX d.d., 1. hrvatski trgovački lanac, danas je kupcima otvorio 30. prodajni centar, u Poreču. Na gotovo 5.000 četvornih

Read More...
Rekordan broj tvrtki sudjeluje na sajmu premium i luksuznih putovanja ILTM Cannes

Rekordan broj tvrtki sudjeluje na sajmu premium i luksuznih putovanja ILTM Cannes

Hrvatska nastavlja graditi imidž vrhunske destinacije u segmentu premium putovanja na ovogodišnjem izdanju sajma International Luxury Travel Market (ILTM)

Read More...
brnjac

Brnjac i Tzitzikostas: „Za konkurentno EU ugostiteljstvo i turizam”

U organizaciji hrvatske zastupnice Nikoline Brnjac u Europskom parlamentu održana je konferencija povodom Europskog dana ugostiteljstva, koja je okupila

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design