Europa je od 2020. godine suočena s nizom izazova koji su utjecali na ekonomsku situaciju. No iako su pandemija koronavirusa, rat u Ukrajini i rastući troškovi prijevoza tereta brojnim sektorima stvorili poteškoće, transport i logistika su iznenađujuće ostali kao najmanje pogođeni. Naprotiv, došlo je do procvata internetske trgovine i porasta isporuka do krajnjih korisnika, i to čak usred pandemije.
S druge strane, brojni sektori su se suočili s izazovima punjenja skladišta i zadržavanja robe za velike proizvodnje te su tvornice u vodećim industrijama, poput automobilske, prehrambene, kozmetičke i tekstilne nastavile djelovati i tražiti inovativna rješenja od svojih logističkih partnera.
Pogreške svedene na minimum, ali…
Pri isporuci, uz optimalno vrijeme tranzita, razumne troškove i osviještenost o svim sudionicima u lancu opskrbe, ključno je da teret do krajnjeg korisnika stigne u izvrsnom stanju. Zahvaljujući digitalizaciji, razvijenim internetskim platformama za upravljanje skladištima i teretima te educiranim logističkim stručnjacima, greške su u zadnje vrijeme svedene na minimum. Međutim, uvijek postoje nepredviđene okolnosti za koje čak ni najiskusniji špediteri ne mogu biti pripremljeni.
Vrste osiguranja
Gubitak i oštećenje robe uslijed neovisnih okolnosti poput nesreće, prirodne katastrofe, opće nesreće, krađe ili požara, su situacije pokrivene ujedinjenim osiguranjima tereta, tzv. “Institucionalnim klauzulama tereta”. One su međunarodno prihvaćene i iste su diljem svijeta. Tri vrste klauzula “A”, “B” i “C” razlikuju se ovisno o vrsti pokrića. Prva klauzula pruža potpuno pokriće, klauzula “B” ograničeno pokriće, a klauzula “C” minimalno pokriće. Osim klauzula prema kojima postoje određeni uvjeti za osiguranje robe, važan je i način prijevoza. Naknada se isplaćuje na temelju stvarnih kilograma pošiljke i izravno je proporcionalna teretnom trošku.
Raste broj osiguranih pošiljki
Međutim, logistička industrija tvrdi da su ove klauzule prikladne za teške terete niske vrijednosti. Prilikom prijevoza vrijedne robe, lijekova, esencijalnih ulja i elektronike, potrebno je dodatno osiguranje tereta koje pokriva cijelu vrijednost računa tereta u slučaju nesreće. Zoran Starčević, direktor tvrtke cargo-partner Hrvatska, tvrtke s 20 godina iskustva, kaže da korisnici sve više koriste ovu dodatnu uslugu. Od početka godine, gotovo 8 % svih transportiranih pošiljki je osigurano. U posljednjim godinama bilježi se stalni rast osiguranih pošiljki kako u tranzitu, tako i u onih koje cargo-partner pohranjuje u svom logističkom centru. Stručnjaci ove tvrtke, k tome, uvijek savjetuju klijente o uvjetima, dokumentima i prije svega prednostima dodatnog osiguranja tereta poput financijskih ušteda i vremena. Dodatno osiguranje tereta podržava cjelokupni proces lanca opskrbe i olakšava svim sudionicima od proizvođača, trgovaca, logističkih pružatelja do krajnjeg korisnika.
“Uz našu stručnost u logistici i partnerstva s vodećim osiguravajućim kompanijama, možete biti sigurni da će vaša roba biti zaštićena u svakom koraku putovanja. Ne zanemarujte važnost osiguranja tereta i slobodno se obratite našem timu kako bismo vam pružili sve potrebne informacije i podršku. Naši stručnjaci su uvijek dostupni kako bi pružili detaljne informacije o osiguranju tereta i njegovim prednostima. Sveobuhvatno osiguranje tereta podržava sigurnost i povjerenje u cijeli lanac opskrbe, od proizvođača do krajnjeg korisnika”, komentirao je Zoran Starčević, direktor tvrtke cargo-partner u Hrvatskoj.
O cargo-partneru
cargo-partner privatni je pružatelj info-logistike u cjelini koji nudi sveobuhvatan portfelj rješenja za zračni, pomorski, kopneni prijevoz i skladištenje. S više od četrdeset godina stručnosti u informacijskoj tehnologiji i optimizaciji lanca opskrbe, tvrtka dizajnira usluge po mjeri za širok spektar industrija kako bi stvorila konkurentne pogodnosti za svoje kupce širom svijeta. Osnovan 1983. godine, cargo-partner ostvario je promet od preko 2.06 milijardi eura u 2022. i trenutno zapošljava više od 4,000 ljudi širom svijeta.