Iz Hrvatske gospodarske komore (HGK) u petak su pozvali građane da se uključe u novu kampanju Kupujmo hrvatsko te poručili kako se kupnjom domaćih proizvoda čuvaju domaća proizvodnja i radna mjesta.
“Kupnjom domaćih proizvoda osiguravamo opstojnost naših proizvođača, čuvamo radna mjesta i pridonosimo zadržavanju kvalitetne radne snage, te stvaramo preduvjete za nove investicije i jačanje konkurentnosti domaćeg gospodarstva”, izjavila je direktorica Sektora za trgovinu HGK Sanja Smoljak Katić.
Pozvala je građane da se uključe u novu kampanju Kupujmo hrvatsko koja je započela danas.
Iz Komore iznose podatke iz studije Ekonomskog instituta u Zagrebu koja je pokazala da, ako bi svaki hrvatski građanin prosječno mjesečno potrošio 14 eura (108 kuna) više na domaće proizvode, to bi donijelo rast bruto dodane vrijednosti za 1,1 posto godišnje te rast poreznih prihoda od jedan posto.
Uz podršku i potrošača i poduzetnika, u srednjem roku moguće je osigurati dodatan rast BPD-a od 0,64 posto te osigurati zapošljavanje novih 10. 600 zaposlenih – uz ekvivalentan rast plaća. To je optimističan scenarij koji se događa kada istovremeno i u sinergiji djeluju i poticanje hrvatske potrošnje i poticanje hrvatske proizvodnje, pokazuju rezultati navedene studije, navodi se u priopćenju HGK objavljenom na njihovim web stranicama.
Iz HGK napominju i kako je u 2023. Odjel za upravljanje kvalitetom proveo je istraživanje o prepoznatljivosti znakova kvalitete HGK Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko među potrošačima.
Rezultati istraživanja pokazali su da je 92,9 posto ispitanika upoznato sa znakovima kvalitete HGK.
Više od polovice anketiranih pri kupnji daje prednost proizvodima i uslugama sa znakovima kvalitete, i to 16,7 posto uvijek, 56,3 posto uglavnom, a 17,5 posto ispitanika ne obraća pozornost na proizvode i usluge sa znakom kvalitete.
Kao najvažniji razlog zbog kojeg kupuju hrvatske proizvode označene znakovima kvalitete HGK Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko 65,8 posto ispitanika navelo je poticanje razvoja proizvodnje domaćih kvalitetnih proizvoda.
Drugi je razlog za kupnju označenih proizvoda i usluga povjerenje u takve proizvode i usluge, što je navelo 43,4 posto ispitanih, dok 20,8 posto njih smatra da su proizvodi i usluge sa znakom kvalitetniji od ostalih.
Tvrtke se pak odlučuju za sustav označavanja proizvoda i usluga znakovima kvalitete HGK zbog prepoznatljivosti proizvoda i usluga – to je glavni motiv za 62 posto ispitanih. Na drugom mjestu je konkurentnost (59 posto).
Zanimljivo je kako se 56,3 posto ispitanih gospodarskih subjekata, nositelja znakova kvalitete izjasnio da je jedan od motiva bio dodana vrijednost proizvodu ili usluzi.
Također, 54,5 posto ispitanika smatra da znakovi doprinose stjecanju povjerenja kupaca u proizvode i usluge sa znakovima kvalitete.
Kao manje važni motivi za odluku o brendiranju znakovima kvalitete se pokazalo povećanje prodaje 35,3 posto, stručna ocjena i ocjena kvalitete od strane struke 28,1 posto te poticanje proizvodnje 11,4 posto, navode iz HGK. (H)