Održane panel rasprava Pozdrav iz Hrvatske

In Konferencije / savjetovanja
Panel raspravaP2G

Održane panel rasprava Pozdrav iz Hrvatske – kulturna baština kao turistički proizvod i promocija mobilne aplikacije Pozdrav iz Zagreba.

Dok je 40% dolazaka turista u Zapadnoj Europi i Americi motivirano kulturom, u Hrvatskoj je postotak znatno niži, tek 10% na razini države, a 26% u Dubrovačko – neretvanskoj županiji, podatak je to s panel rasprave Pozdrav iz Hrvatske – kulturna baština kao turistički proizvod održane u okviru Međunarodnog sajma turizma Place2go koji se ovog vikenda odvijao u Areni Zagreb. U raspravi su sudjelovale stručnjakinje iz kulture, kulturnog turizma i kreativne industrije, dr. sc. Daniela Angelina Jelinčić s Instituta za razvoj i međunarodne odnose, mr. sc. Vlasta Klarić, predavačica na Međunarodnom sveučilištu Libertas, dr. sc. Sofija Klarin Zadravec iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, Dragana Lucija Ratković Aydemir iz tvrtke Muze za upravljanje u kulturi i turizmu, Ivana Nikolić Popović iz Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija i dr. sc. Andrea Pisac, antropologinja i blogerica. Panel raspravu moderirala je mr. sc. Davorka Pšenica iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu.

Vlasta Klarić istaknula je kako samo arheološka baština u Turskoj godišnje privuče deset milijuna turista, a kulturni sadržaji Italije 35 milijuna. Najrazvijenija kulturno-turistička zemlja, Velika Britanija godišnje privuče čak 80 milijuna turista čiji je dolazak motiviran kulturom. „Britanci su stručnjaci u tome da budu neozbiljni s visokom kulturnom i ozbiljni s popularnom kulturom. Od bilo koje teme naprave dobru priču, tako su od priče o Jacku Trbosjeku napravili iznimno posjećenu turističku rutu“ rekla je antropologinja Andrea Pisac koji je dugi niz godina provela u Londonu, a danas promovira hrvatsku baštinu u svojim blogovima.

Kao ključna vještina za stvaranje kulturno-turističkih proizvoda istaknuta je interpretacija baštine u kojoj veliku uloga trebaju, kako je naglasila Ratković Aydemir, imati baštinske ustanove poput muzeja, knjižnica i arhiva. „Umjesto ulaganja u otvaranje interpretacijskih centara, mali muzeji diljem Hrvatske trebali bi postati interpretacijski centri“ rekla je Ratković Aydemir dodavši da se nada da će jači interpretacijski zamah dobiti i hrvatska književna baština.

Potencijal u interpretaciji baštine prepoznat je u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu koja je na sajmu Place2go predstavila i svoju mobilnu aplikaciju Pozdrav iz Zagreba. „Ova aplikacija je prototip koji treba potaknuti kreativce da dođu k nama“ rekla je Klarin Zadravec dodavši kako se NSK različitim digitalnim uslugama otvara široj zajednici, među kojima i turistima te kako je građa koju čuva i koja je dio hrvatskog nacionalnog identiteta potencijal za ispričati prekrasnu priču o hrvatskom jeziku i pismenosti.

U Hrvatskoj je još uvijek nedovoljno prepoznat potencijal kulturne i kreativne industrije u turizmu, istaknula je pak Ivana Nikolić Popović iz Hrvatskog klastera kreativnih i kulturnih industrija. „Još uvijek imamo dojam da su sportaši naši glavni ambasadori, a javnosti je nepoznato da je Hrvatska prepoznatljivija u svijetu po svojim umjetnicima“ rekla je Nikolić Popović dodavši da ne njegujemo kreativnu i kulturnu industriju i nedostaje nam strateški pristup ovoj industriji u koju se, kako je rekla, u mnogim zemljama ubraja upravo i turizam, a koja u Hrvatskoj zapošljava više od 124 tisuće ljudi.

Kreativni i kulturni sektor može dati snažniji zamah turizmu i to kroz, kako je istaknula panelistica Klarić, ekonomiju iskustva. „Nismo se na vrijeme bavili korisnikom. Kreativni turizam zahtjeva interakciju sa sadržajem“, rekla je Klarić dodavši i da je Hrvatskoj potrebna nova Strategija kulturnog turizma jer su, napomenula je, svi ciljevi postojeće strategije zadovoljeni i ostvareni. Kao primjeri dobre prakse kulturnog turizma istaknuti su grad Šibenik i tvrđava Sv. Mihovila, multimedijalni centar Ivanina kuća bajke, manifestacija Noć muzeja i mobilna aplikacija Pozdrav iz Zagreba.

Aplikaciju je na sajmu turizma Place2go predstavila jedna od njezinih autorica, Dragana Koljenik iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, objavivši i kako je upravo ovih dana aplikacija dobila nagradu Međunarodnog saveza knjižničarskih društava i ustanova – IFLA, i to kao jedna od najboljih marketinških kampanja knjižnica. Ova prva mobilna aplikacija NSK koja spaja baštinu i nove tehnologije stala je tako uz bok najvećim svjetskim knjižnicama poput one u New Yorku i Novom Zelandu.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design