Pametnim telefonom želi plaćati 36% Hrvata tijekom božićne kupovine, a 34% tijekom novogodišnjih rasprodaja

In Potrošači
digital

Vidimo trend u kojem kupci i trgovci sve više koriste digitalna plaćanja i vjerujemo da će i oni prepoznati prednosti digitalnog plaćanja posebno u razdoblju upoznavanja s euro novčanicama i kovanicama, istaknula je Renata Vujasinović, direktorica Vise u Republici Hrvatskoj.

Mobilni uređaji postaju dio svakodnevnog života, a većina, odnosno 63 % hrvatskih ispitanika koristi ih za kupovinu i plaćanje putem interneta. Zainteresirani su i za plaćanje pametnim telefonom – dvoje od deset Hrvata koristi ovo rješenje. Hrvatski potrošači cijene plaćanje mobilnim telefonom najviše zbog brzine, praktičnosti i sigurnosti. Ovo su rezultati studije „Visa Mobile Payment Study 2022.“, provedene na osam tržišta srednje i istočne Europe, uključujući i Hrvatsku.

Dok pametni telefoni postaju dio svakodnevnog života, prirodna evolucija ovog trenda je njihovo korištenje za sve aktivnosti povezane s kupnjom. Prema studiji, 89% hrvatskih potrošača traži zanimljive proizvode i usluge putem svojih pametnih telefona. 67% Hrvata naručuje robu ili usluge putem mobilnog uređaja, a 72% ih na taj način plaća.

Posljednji rezultat usporediv je s Poljacima (71%), Slovacima (72%) i Bugarima (74%), dok Rumunji najčešće koriste pametne telefone za online plaćanje (81%). Hrvati online kupnju pametnim telefonom najviše cijene zbog brzine (56%) i praktičnosti (59%).

Pametni telefoni, tableti i drugi povezani uređaji omogućuju nova iskustva kupovine i plaćanja putem aplikacija. Hrvati svoju platnu karticu rado dodaju u aplikacije u kategorijama: prijevoz (30%), putovanja (24%), streaming platforme (22%), dostava hrane (34%). Studija je također pokazala da je već 52% Hrvata u dobi od 18 do 24 godine dodalo svoje platne kartice u barem jednu mobilnu aplikaciju. Ovu metodu najviše koriste i mladi Rumunji (82%), Slovaci (80%) i Mađari (76%).

Plaćanje pametnim telefonom više nije novost

Kao i u slučaju kupnje u trgovinama, Hrvati su prihvatili beskontaktno plaćanje pametnim telefonima uglavnom zbog brzine (67%) i praktičnosti (66%). Zanimljivo je da je među Hrvatima koji su isprobali korištenje virtualnog novčanika umjesto tradicionalnog, velik broj onih koji klasičnu plastičnu karticu koriste jednom mjesečno ili rjeđe (12%). Iako se prije samo desetak godina korištenje mobitela za plaćanje moglo činiti kao futuristički san, danas su mnogi potrošači upoznati s takvim načinom plaćanja, a 75% hrvatskih ispitanika zna prepoznati barem jedno rješenje ove vrste. Budući da mobilni novčanici postaju popularni, potrebno je osigurati tehnologije koje ih podupiru. Jedna od njih je tokenizacija, što znači da kada netko učita podatke svoje kartice u mobilni novčanik, Visa ih zamjenjuje jedinstvenim skupom brojeva.

“Donedavno nije bilo uobičajeno izaći iz kuće bez novčanika ili platne kartice. Danas to postaje svakodnevno iskustvo ne samo za generaciju Z ili zaljubljenike u tehnologiju. Osam od deset hrvatskih ispitanika u dobi od 45 do 54 godine svjesno je da u trgovinama može plaćati pametnim telefonom, a 14% njih i koristi tu mogućnost”, komentirala je Renata Vujasinović, direktorica Vise u Republici Hrvatskoj.

“Mi u Visi vjerujemo da je raznolikost načina plaćanja put u budućnost, a potrošačima i trgovcima nastavljamo pružati izbor u pogledu načina na koji žele platiti i biti plaćeni. Zato se, uz tradicionalne kartice, Visa plaćanja mogu obavljati putem digitalnih uređaja kao što su pametni telefoni ili pametni satovi, i zato neprestano inoviramo kako bismo stvorili nove i buduće metode uključujući brza, praktična i sigurna rješenja.“, dodaje Renata Vujasinović.

Počela je sezona shoppinga, a istraživanje Vise pokazalo je da 36% potrošača u Hrvatskoj planira koristiti mobilno plaćanje prilikom kupovine tijekom božićne kupovine, a 34% tijekom novogodišnjih rasprodaja.

„Vidimo trend u kojem kupci i trgovci sve više koriste digitalna plaćanja i vjerujemo da će i oni prepoznati prednosti digitalnog plaćanja posebno u razdoblju upoznavanja s euro novčanicama i kovanicama“, istaknula je Renata Vujasinović, direktorica Vise u Republici Hrvatskoj.

Mobilni novčanici u svakom džepu – što stoji na putu?
Potrošači u Hrvatskoj, koji plaćaju pametnim telefonima, među prednostima ovakvog načina plaćanja vide sigurnost – 29% kod plaćanja u trgovini i 26% kod online kupovine. Istodobno, anketa je pokazala da oni ispitanici koji su rezervirani prema mobilnom plaćanju ističu sigurnost među preprekama ovih metoda

Iz perspektive potrošača, važno je da su plaćanja sigurna, praktična i jednostavna za korištenje čak i onima s osnovnim vještinama korištenja mobilnih uređaja. Danas je plaćanje pametnim telefonom jednostavno, a dodavanje Visa kartice na mobilni uređaj s omogućenim plaćanjem traje samo nekoliko trenutaka. Mobilna plaćanja, u trgovini ili online, jedan su od najsigurnijih načina plaćanja. Sva Visa plaćanja izvršena pametnim telefonom, pametnim satom ili tabletom zaštićena su kao i svaka druga transakcija Visa karticom. Ono što je najvažnije, kada netko upiše podatke svoje kartice u mobilni novčanik na uređaju, Visa zamjenjuje njihove podatke jedinstvenim skupom brojeva. Ta se tehnologija zove tokenizacija i pruža dodatni sloj sigurnosti”, zaključuje Renata Vujasinović. direktorica Vise.

O studiji:

Studija Visa CEE Mobile Payments 2022. uključuje rezultate iz Poljske, Češke, Mađarske, Rumunjske, Bugarske, Slovačke, Slovenije i Hrvatske. Istraživanje je provela istraživačka tvrtka Kantar tijekom listopada 2022. godine CAWI metodologijom na uzorku od ukupno 1000 ispitanika u dobi od 18 do 65 godina po zemlji.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design