Rast maloprodajnoga prometa EU

In Trgovina na malo
kupci

Prema podacima statističkoga ureda Eurostat u listopadu ove godine maloprodajni je promet EU (obuhvaća poduzetnike kojima je pretežita djelatnost registrirana u odjeljku G47 – trgovina na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima) realno bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 2,1% (za Hrvatsku će podaci biti dostupni za dva dana) veći u odnosu na isti mjesec 2017. godine, čime je nastavljen trend godišnjega rasta, koji kontinuirano traje od srpnja 2013. godine.

To je djelomično rezultat povoljnijega trenda na tržištu rada te kretanja potrošačkog optimizma koji je, iako i dalje negativan, bio znatno povoljniji u odnosu na prethodno razdoblje (2008. – 2013.). Tako je od siječnja 2017. godine kontinuirano trajao trend godišnjega poboljšanja pouzdanja potrošača, ali u rujnu i listopadu ove godine trend je prekinut, tj. pouzdanje potrošača nešto je nepovoljnije, što je znatnim dijelom rezultat negativnih očekivanja potrošača kada je u pitanju općenita gospodarska situacija u posljednjih i budućih 12 mjeseci. Također, od početka prošle godine do veljače ove godine bilježio se kontinuirani trend poboljšanja pouzdanja poduzetnika u trgovini na malo, no od ožujka se počinju bilježiti pogoršanja, pri čemu se u listopadu ta pogoršanja znatnim dijelom odnose na lošija očekivanja u prodaji u sljedeća tri mjeseca.

Godišnji je rast prometa u ovogodišnjem promatranome mjesecu na razini EU strukturno rezultat povećanja u većini zemalja EU, za koje su podaci dostupni (podaci za Češku, Grčku, Hrvatsku, Italiju, Cipar i Nizozemsku nisu dostupni). Tako je u listopadu jedino u Luksemburgu (-0,3%), na Malti (-2,3%) i u Finskoj (-1%) zabilježen godišnji pad realnoga prometa u trgovini na malo.

U prvih je deset mjeseci ove godine maloprodajni promet EU u prosjeku bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 2,1% veći u odnosu na isto razdoblje 2017. godine, odnosno 8,2% veći u odnosu na isto razdoblje 2008. godine.

Ovogodišnja kretanja maloprodajnoga prometa koji ostvaruju hrvatski poduzetnici kojima je trgovina na malo pretežita djelatnost vrlo su slična onima na razini EU. Tako je u Hrvatskoj, u prvih devet mjeseci ove godine, maloprodajni promet realno bio 3,8% veći u odnosu na isto razdoblje lani. Razinom je taj promet još uvijek manji (-0,8%) u odnosu na isto razdoblje 2008. godine, ali ako se nastavi trenutna dinamika rasta, sljedeće će godine realan promet poduzetnika kojima je trgovina na malo pretežita djelatnost biti veći od onoga iz 2008. godine.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design