Snažniji oporavak turističkih dolazaka u EU u 2023. godini

In Iz svijeta
turizam

Snažniji oporavak turističkih dolazaka Europa očekuje tek 2023., dok se u ovoj godini u najboljem slučaju očekuje ostvarenje oko 65 posto dolazaka iz 2019., a u najgorem oko 40 posto, pokazuje najnovije istraživanje Euromonitor Internationala.

Turistička potražnja u Europi još većim dijelom ovisi o pandemiji i epidemiološkoj situaciji na domaćim i tržištima izvan vlastite zemlje, no istraživači Euromonitora navode da postoji određena ‘živost’ u potražnji, posebice za ljetni dio sezone zbog želja za putovanjima i sve veće procijepljenosti stanovnika.

“Elementi i motivi turističke potražnje u Europi slični su s obzirom na pandemiju onima kao i prošlog ljeta. Najviše se traže bliže destinacije do kojih se može doći vlastitim automobilom i u kojima je epidemiološka situacija povoljnija, kao i kratka dnevna lokalna putovanja, domaća odredišta i smještaj u odvojenim objektima, poput kuća za odmor, na osami, u kampovima i slično. Prate se i mjere koje pojedine zemlje poduzimaju za sigurnost i zdravlje pri boravku, a tek u nekom post-covid razdoblju očekuje se potražnja i za drugim ponudama”, kaže istraživačica Euromonitora Frida Polyak.

HUT: Europske države užurbano se pripremaju za sezonu

Iz Hrvatske udruge turizma (HUT) u novom broju svog biltena “Croatia Tourism & Travel” pišu da se europske države užurbano pripremaju za turističku sezone te da je u tijeku popuštanje mjera i da se “s nestrpljenjem iščekuje i uvođenje zelenih propusnica koje bi trebale profunkcionirati do polovine lipnja”.

Prenose i podatke o stanju s popuštanjem mjera iz pojedinih europskih zemalja, važnih za hrvatski turizam, među kojima za Austriju navode da od 19. svibnja planira ukinuti karantenu i obvezno testiranje za zemlje kategorizirane kao zelene ili narančaste na ECDC-ovoj karti, a negativan test će trebati onima koji dolaze iz zemlje s crvenog popisa, dok će se karantena i testiranje i dalje primjenjivati ​​za dolaske iz tamnocrvenih zemalja.

Češka će, kako prenosi HUT, do 17. svibnja biti u izvanrednom stanju i većina putovanja je ograničena, čime slijede i ECDC-ov sustav semafora pa putnici iz zelenih područja mogu ući u tu zemlju bez ograničenja, dok oni iz žutih područja moraju ispuniti obrazac za dolazak i posjedovati negativan covid test. Iz crvenih zona za putnike vrijedi isto, ali trebaju i u karantenu i peti dan imati negativan PCR test da bi iu nje izašli.

Njemačka trenutno omogućava ulazak u zemlju članicama EU i Schengena te iz zemalja koje je EU odobrila s niskom stopom zaraze, a putovanja mora odobriti njemačka granična policija, pri čemu svi putnici koji dolaze u Njemačku moraju pokazati negativan covid test prije nego što se ukrcaju u zrakoplov, trajekt, autobus ili vlak.

I u Italiji svi putnici moraju imati negativan test i ići u karantenu na pet do deset dana, ovisno iz koje zemlje dolaze, a premijer Mario Draghi najavio je planove za ponovno otvaranje zemlje od sredine svibnja i ukidanje karantene posjetiteljima koji mogu pokazati da su negativni, cijepljeni ili imuni, što planiraju regulirati pomoću EU-ovog digitalnog zelenog certifikata do sredine svibnja.

Nizozemska vlada, kako navode iz HUT-a, i dalje savjetuje da nitko ne putuje u Nizozemsku te imaju popis za provjeru šest točaka za sve koji žele putovati u tu zemlju, što uključuje i negativan covid test ne stariji od 72 sata prije dolaska, karantenu i drugo.

Poljska je otvorena za državljane EU-a i EFTA-e, ali svi koji dolaze javnim prijevozom moraju u samoizolaciju 10 dana, osim ako imaju negativan test ili dokaz da su cijepljeni. Slovačka je do 28. svibnja produžila pravila tako da nepotrebno putovanje u inozemstvo nije dopušteno, a tko tamo dolazi mora imati dokaz o negativnom testu i trebaju u karantenu.

TUI polaže nade u snažno ljeto u Europi

Najveći svjetski touroperator, TUI Group u srijedu je, pak, objavio da velike nade polaže u ‘snažno ljeto u Europi”, a time i u određeni financijski oporavak, uz napomenu da su im se gubici u prvom dijelu ove fiskalne godine (do kraja ožujka) uvećali u odnosu na isto razdoblje 2020., na 1,3 milijarde eura. Usporedbe radi, u istom lanjskom razdoblju gubitak im je iznosio 795 milijuna eura.

Ta grupacija sada očekuje da bi ovog ljeta mogla ostvariti oko 75 posto programa iz ljeta 2019. s obzirom da primjećuju, kako kažu, “očiti porast turističke potražnje posljednjih tjedana, u čemu su i nove rezervacije udvostručene od travnja”.

Trenutno imaju oko 2,6 milijuna rezervacija za ovo ljeto, što je 69 posto manje nego su imali u isto vrijeme za ljeto 2019., ali su, kako navode, prosječne cijene 22 posto više nego za ljeto 2019. zbog visokog udjela all-inclusive paketa u rezervacijama. (H)

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design