Iako ovogodišnje ljeto za razliku od prošlogodišnjeg nije bilo idealno po pitanju prodaje bezalkoholnih pića, Kofola Grupa uspjela je povećati prodaju u Češkoj, Slovačkoj i Sloveniji za 9,4%. U Hrvatskoj je zaključen ugovor o preuzimanju udjela tvrtke Studenac, što predstavlja sljedeći značajan korak razvoja tvrtke u Adria regiji. Na vrlo izazovnom poljskom tržištu Kofola je aktivnija no ikad u posljednjih četiri godine te planira veliku ofenzivu. Situacija na poljskom tržištu uvelike je utjecala na poslovne rezultate Kofola grupe: bruto prihodi su pali 2.4%, dok je EBITDA indikator manji za 13,9%. Predstavnici kompanije predviđaju da će poslovni rezultati na kraju godine biti na razini prošlogodišnjih, pa je u skladu s tim odlučeno da će se u prosincu ove godine početi s isplatom dividend dioničarima u vrijednosti od 156 milijuna čeških kruna.
“Ostvareni rezultat EBITDA u iznosu od 31,5 milijuna eura u globalu zadovoljava naša očekivanja” istaknuo je Daniel Buryš, financijski direktor Kofola Grupe. “Pretpostavljamo da će ovogodišnji rezultati u konačnici biti približno jednaki prošlogodišnjima, što znači 40,7 milijuna eura uz moguća odstupanja od 5%.”, dodao je Buryš. Istaknuo je da je to jedan od razloga zbog kojih će Kofola isplatiti dividendu dioničarima u iznosu od 156 milijuna čeških kruna te zaključio: “Rast i stabilan prihod od dividende su ono što želimo prezentirati našim ulagačima, kako sada, tako i u budućnosti.”
Grupa je u Češkoj i Slovačkoj unatoč ljetu koje nije obilovao tropski vrućim danima kao prošlo uspjela povećati prodaju za 5 %. Rast je postignut zahvaljujući Kofola brendu, vodećoj zvijezdi portfelja, kao i Rauchu. Značajan pozitivan utjecaj na prodaju također je imala i Vinea brend čiji su rezultati rasli za 9% u odnosu na prošlu godinu. UGO ostaje najbrže rastući brend u portfelju s rastom međugodišnje prodaje od 60%. Za sada se može pohvaliti s mrežom od 70 barova, dok se sljedeća faza razvoja planira u obliku franšiza.
Što se tiče Poljske, Kofola je tamo aktivnija nego ikad posljednjih godina. “Poljsko tržište i dalje je prilično fragmentirano zahvaljujući velikom broju kompetitivnih konkurenata. Cjenovna osjetljivost potrošača u kombinaciji sa zahtijevanjem kvalitete u suprotnosti su s onim na što smo navikli na drugim tržištima” kaže na situaciju u Poljskoj Jiří Vlasák, generalni direktor tvrtke HOOP Poljska i dodaje: “Vidimo nedvosmislenu priliku u promjenama kroz koje tržište prolazi. Međutim čitav proces transformacije tvrtke donosi značajne troškove restrukturiranja, neovisno radi li se ulaganju u koncentriranje proizvodnje, djelomična smanjenja opsega proizvodnje uzrokovane promjenom cjenovne politike ili pripremom marketinške kampanje Hoop Cola brenda za kraj ove godine.”
Uz značajne uštede i optimizaciju marže u Poljskoj, Kofola je ove godine uložila i u poboljšanje proizvodnog asortimana kao i u marketinšku podršku. Ostale promjene će se prema novodonesenoj strategiji nastaviti u 2017. god
Kofola je dobro napredovala u Adria regiji te je ostvarila međugodišnji rast prodaje od 12,4%. Povrh toga, Kofola je u rujnu zaključila ugovor o preuzimanju tvrtke Studenac, hrvatskog proizvođača mineralne vode koji ima bogatu tradiciju te kupce koji su čvrsto emocionalno povezani s brendom. Riječ je o prednostima s kojima je Kofola navikla uspješno raditi, a akvizicija bi trebala biti zaključena do kraja godine.