Potražnja za radnicima u prvoj polovini godine porasla za 4,8 posto

In Zaposlenost / plaće
radnici

OVI indeks je u lipnju na godišnjoj razini porastao za 3,7 posto, dok je u prvih šest mjeseci prema istom razdoblju lani veći za 4,8 posto, objavio je u petak Ekonomski institut Zagreb (EIZ).

No, iz EIZ-a ukazuju i da desezonirani podaci pokazuju malo drugačiju sliku.

“Naime, prema podacima korigiranima za sezonski utjecaj, OVI indeks je dva mjeseca zaredom, u svibnju i u lipnju, zabilježio smanjenje u odnosu na prethodni mjesec. Smanjenje je u svibnju iznosilo 2,5 posto, a u lipnju 6,2 posto, što je najveći mjesečni pad tog indeksa od lipnja prošle godine. Drugo tromjesečje je također u minusu, 1,5 posto, što je vrlo blagi pad u usporedbi s na primjer trećim tromjesečjem prošle godine kada je indeks pao za 5,8 posto”, navedeno je u objavi na internetskoj stranici EIZ-a.

Analitičari EIZ-a ocjenjuju da razlog takvog kretanja pokazatelja najvjerojatnije taj što je sezonsko zapošljavanje ove godine započelo ranije nego što je to bio običaj prethodnih godina. Kao dodatni argument ističu da je u prvoj polovini godine indeks porastao za 6,6 posto u usporedbi s prethodnih šest mjeseci i za 4,8 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

Najveće smanjenje broja oglasa za programere, informatičare i dizajnere

Najtraženija zanimanja u lipnju ostala su nepromijenjena u odnosu na lipanj prošle godine – prodavač, konobar, kuhar, skladištar, vozač i knjigovođa i zajedno su na godišnjoj razini generirala čak 2,9 posto rasta broja oglasa.

Najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u lipnju, naveli su iz EIZ-a, zabilježeno je u zanimanjima programer, informatičar i dizajner, dok je najveće povećanje opaženo kod prodavača, referenta i skladištara.

Udio oglasa u kojima se tražila srednja kvalifikacija i dalje je u porastu, kao što je u porastu i broj oglasa koji su nudili zaposlenje na neodređeno vrijeme.

Udio tih oglasa se u godinu dana povećao za 6,7 postotnih bodova i to ponajviše nauštrb sezonskih oblika zaposlenja čiji je udio u lipnju pao na 10,3 posto.

Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je smanjenje jedino u dalmatinskim županijama i to 2,1 posto manje u odnosu na prošlogodišnji lipanj. Središnja Hrvatska je rastu ukupnog broja oglasa doprinijela s čak 3,4 postotna boda i to ponajviše zahvaljujući zanimanjima prodavača, skladištara i knjigovođe, izvijestili su iz EIZ-a.

OVI – Online Vacancy Index, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.

OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.). (H)

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design