OVI indeks je u lipnju na godišnjoj razini porastao za 3,7 posto, dok je u prvih šest mjeseci prema istom razdoblju lani veći za 4,8 posto, objavio je u petak Ekonomski institut Zagreb (EIZ).
No, iz EIZ-a ukazuju i da desezonirani podaci pokazuju malo drugačiju sliku.
“Naime, prema podacima korigiranima za sezonski utjecaj, OVI indeks je dva mjeseca zaredom, u svibnju i u lipnju, zabilježio smanjenje u odnosu na prethodni mjesec. Smanjenje je u svibnju iznosilo 2,5 posto, a u lipnju 6,2 posto, što je najveći mjesečni pad tog indeksa od lipnja prošle godine. Drugo tromjesečje je također u minusu, 1,5 posto, što je vrlo blagi pad u usporedbi s na primjer trećim tromjesečjem prošle godine kada je indeks pao za 5,8 posto”, navedeno je u objavi na internetskoj stranici EIZ-a.
Analitičari EIZ-a ocjenjuju da razlog takvog kretanja pokazatelja najvjerojatnije taj što je sezonsko zapošljavanje ove godine započelo ranije nego što je to bio običaj prethodnih godina. Kao dodatni argument ističu da je u prvoj polovini godine indeks porastao za 6,6 posto u usporedbi s prethodnih šest mjeseci i za 4,8 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Najveće smanjenje broja oglasa za programere, informatičare i dizajnere
Najtraženija zanimanja u lipnju ostala su nepromijenjena u odnosu na lipanj prošle godine – prodavač, konobar, kuhar, skladištar, vozač i knjigovođa i zajedno su na godišnjoj razini generirala čak 2,9 posto rasta broja oglasa.
Najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u lipnju, naveli su iz EIZ-a, zabilježeno je u zanimanjima programer, informatičar i dizajner, dok je najveće povećanje opaženo kod prodavača, referenta i skladištara.
Udio oglasa u kojima se tražila srednja kvalifikacija i dalje je u porastu, kao što je u porastu i broj oglasa koji su nudili zaposlenje na neodređeno vrijeme.
Udio tih oglasa se u godinu dana povećao za 6,7 postotnih bodova i to ponajviše nauštrb sezonskih oblika zaposlenja čiji je udio u lipnju pao na 10,3 posto.
Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je smanjenje jedino u dalmatinskim županijama i to 2,1 posto manje u odnosu na prošlogodišnji lipanj. Središnja Hrvatska je rastu ukupnog broja oglasa doprinijela s čak 3,4 postotna boda i to ponajviše zahvaljujući zanimanjima prodavača, skladištara i knjigovođe, izvijestili su iz EIZ-a.
OVI – Online Vacancy Index, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.
OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.). (H)