Rast maloprodajnoga prometa EU

In Trgovina na malo
kupci

Prema podacima statističkoga ureda Eurostat u listopadu ove godine maloprodajni je promet EU (obuhvaća poduzetnike kojima je pretežita djelatnost registrirana u odjeljku G47 – trgovina na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima) realno bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 2,1% (za Hrvatsku će podaci biti dostupni za dva dana) veći u odnosu na isti mjesec 2017. godine, čime je nastavljen trend godišnjega rasta, koji kontinuirano traje od srpnja 2013. godine.

To je djelomično rezultat povoljnijega trenda na tržištu rada te kretanja potrošačkog optimizma koji je, iako i dalje negativan, bio znatno povoljniji u odnosu na prethodno razdoblje (2008. – 2013.). Tako je od siječnja 2017. godine kontinuirano trajao trend godišnjega poboljšanja pouzdanja potrošača, ali u rujnu i listopadu ove godine trend je prekinut, tj. pouzdanje potrošača nešto je nepovoljnije, što je znatnim dijelom rezultat negativnih očekivanja potrošača kada je u pitanju općenita gospodarska situacija u posljednjih i budućih 12 mjeseci. Također, od početka prošle godine do veljače ove godine bilježio se kontinuirani trend poboljšanja pouzdanja poduzetnika u trgovini na malo, no od ožujka se počinju bilježiti pogoršanja, pri čemu se u listopadu ta pogoršanja znatnim dijelom odnose na lošija očekivanja u prodaji u sljedeća tri mjeseca.

Godišnji je rast prometa u ovogodišnjem promatranome mjesecu na razini EU strukturno rezultat povećanja u većini zemalja EU, za koje su podaci dostupni (podaci za Češku, Grčku, Hrvatsku, Italiju, Cipar i Nizozemsku nisu dostupni). Tako je u listopadu jedino u Luksemburgu (-0,3%), na Malti (-2,3%) i u Finskoj (-1%) zabilježen godišnji pad realnoga prometa u trgovini na malo.

U prvih je deset mjeseci ove godine maloprodajni promet EU u prosjeku bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 2,1% veći u odnosu na isto razdoblje 2017. godine, odnosno 8,2% veći u odnosu na isto razdoblje 2008. godine.

Ovogodišnja kretanja maloprodajnoga prometa koji ostvaruju hrvatski poduzetnici kojima je trgovina na malo pretežita djelatnost vrlo su slična onima na razini EU. Tako je u Hrvatskoj, u prvih devet mjeseci ove godine, maloprodajni promet realno bio 3,8% veći u odnosu na isto razdoblje lani. Razinom je taj promet još uvijek manji (-0,8%) u odnosu na isto razdoblje 2008. godine, ali ako se nastavi trenutna dinamika rasta, sljedeće će godine realan promet poduzetnika kojima je trgovina na malo pretežita djelatnost biti veći od onoga iz 2008. godine.

You may also read!

Fitch-Ratings

REJTING Fitch zadržao hrvatski kreditni rejting na BB+ i pozitivne izglede

Agencija Fitch u petak je zadržala hrvatski kreditni rejting na 'BB+', a izglede pozitivnima, istaknuvši da to odražava ravnotežu

Read More...
kupac

50 mjeseci kontinuiranoga rasta maloprodajnoga prometa

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, realan je promet u trgovini na malo u listopadu ove godine bio, prema

Read More...
turisti

U listopadu u Hrvatskoj 12,4 posto više noćenja turista

U listopadu je u hrvatske komercijalne smještajne objekte došlo 963 tisuće turista, što je 13,3 posto više nego godinu

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.