Kreativni klaster nautike, kulture, enogastroturizma i inovativnih doživljaja na šibenskoj konferenciji

In Konferencije / savjetovanja
Kreativni klaster nautike

Od zajedničkoga rada agencija i čarteraških kompanija koristi bi imala cijela lokalna zajednica jer gosti više platežne moći traže posebne i inovativne doživljaje, eno-gastro, nautičke, kulturne, pustolovne i sve druge proizvode posebnih tema i interesa. Ovi oblici turizma odmiču Hrvatsku od imidža destinacije sunca i mora, pune smještajne kapacitete van sezone i omogućavaju cjelogodišnji turizam.

Jedan je to od zaključaka B2B konferencije „Šibensko-kninska županija kao kreativni klaster“ održane u Šibeniku u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, Tvrđave kulture Šibenik te uz podršku Lučke uprave Šibenik. Prostor Gradske vijećnice Šibenik bio je do kraja popunjen predstavnicima renomiranih turističkih agencija, charter i pomorskih tvrtki iz cijele Hrvatske, kao i različitim dionicima turističke ponude Šibensko-kninske županije na koju je ovaj put stavljen fokus.

Kako je dnevna potrošnja nautičara na charter plovilima u 2017. iznosila 183 eura po danu, što je značajno više od potrošnje prosječnog turista sa 79 eura po danu, jasno je da postoji ogroman potencijal u povezivanju nautičkog turizma s ostalim turističkim proizvodima poput eno-gastro i kulturnih, a turističke agencije su kreatori takvih složenih paketa visoke dodane vrijednosti. Na konferenciji su se predstavili i novi projekti u Šibensko-kninskoj županiji: projekt Šibenske biskupije obnove palače Galbiani i Interpretacijskog centra katedrale sv. Jakova “Civitas sacra – Sveti grad”, tematski kostimirani razgled grada „Mračna strana srednjovjekovnog Šibenika“ koji provode vodiči šibenske Udruge turističkih vodiča Mihovil, kao i projekt HGK ŽK Zadar 4helix+: Kreativna inovacija za plava poduzeća Mediterana i rast klastera. Tvrđava kulture Šibenik predstavila je mogućnosti korištenja prostora i posebnih doživljaja Tvrđave sv. Mihovila i Tvrđave Barone na kojoj je nakon poslovnih sastanaka između sudionika održan drugi dio konferencije, namijenjen neformalnom povezivanju uz eno-gastro ponudu županije.

Predsjednica HGK Strukovne grupacije putničkih agencija Šibensko-kninske županije Ivana Šišara izrazila je zadovoljstvo interesom agencija i chartera iz ostatka Hrvatske za konferenciju. „Lokalne agencije svake godine osmišljavaju nove pakete i ture kako bi obogatili svoju ponudu, a ovom konferencijom želimo spojiti naše lokalne agencije i ostale sudionike u turizmu koji u svojoj ponudi nude Šibenik i regiju te se nadamo da će doći do njihove suradnje“, kazala je Šišara.

Paško Klisović, predsjednik Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter HGK. „Inicijativa našeg Udruženja za povezivanjem s putničkim agencijama uzrokovana je promjenom profila gostiju u charteru kojoj se moramo prilagoditi s obzirom da je sve manje „pravih“ nautičara, a sve više „općih“ gostiju koji konzumiraju nautiku uz druge turističke proizvode. Stoga nam je suradnja s agencijama vrlo važna i nužna kako bi isporučili kvalitetan doživljaj te zajednički produžili turističku sezonu u Hrvatskoj. Izabrali smo Šibensko-kninsku županiju kao mjesto susreta jer ima sve, od povijesnih i kulturnih lokaliteta, preko dva nacionalna parka pa do vrhunske gastronomije, glazbe i jedinstvene morske priče. Sve to je upakirano u odličnu prometnu povezanost i izuzetno razvijenu nautičku infrastrukturu“, naglasio je Klisović.

Izuzetno mi je drago kad vidim da se promišljanja i strategije Ban toursa uklapaju u službene politike HGK i drugih subjekata. Vezano za charter jedrilica, već odavno nudimo i kulturu duž ruta. Od svega me najviše veseli kad u naše programe možemo uključiti lokalne DMK i proizvođače, odnosno kušanje lokalnih proizvoda jer tako možemo izravno poduprijeti nečiji mali biznis. I sami smo počeli od doslovno nule i znam koliko je svaki, pa i najmanji posao bitan“, naglasila je predsjednica Zajednice kulturnog turizma HGK Suzana Marković.

„Današnji susreti među sudionicima zasigurno će pridonijeti daljnjem razvoju inovativnih i kreativnih turističkih proizvoda u gradu i županiji. Šibenske tvrđave od početka svog djelovanja uspješno surađuju s brojnim turističkim organizacijama i privatnim poduzetnicima u turističkom sektoru, a zajedno smo primjer kako se kroz partnerske odnose stvara sinergija i unaprjeđuje kulturna, turistička i eno-gastro ponuda na dobrobit svih dionika,” rekla je Gorana Barišić Bačelić, ravnateljica JU Tvrđava kulture Šibenik

Ukupan broj charter plovila u Hrvatskoj narastao je na 4.375, čime je Hrvatska vodeća charter destinacija na svijetu, a preko pola milijuna nautičkih gostiju ostvarilo je gotovo 3,5 milijuna noćenja. U razdoblju od 2010. do 2017. godine broj aktivnih putničkih agencija narastao je za 44 posto, s 870 na 1.254, a prihodi za 54 posto, s 3,3 milijarde na 5,1 milijardi kuna. Broj zaposlenih u hrvatskim agencijama je 2017. godine dosegnuo ukupno 5.540, što je 20 posto više nego 2010. godine.

You may also read!

SEECEL

SEECEL postaje Centar za razvoj novih tehnologija

Nakon uspješno dovršenog postupka javne nabave, u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta danas je potpisan ugovor o dovršetku izgradnje

Read More...
Jadran

U crikveničkom Jadranu d.d. svakom zaposleniku isplaćen stimulativni dodatak na plaću

U crikveničkom Jadranu d.d. svakom zaposleniku isplaćen je stimulativni dodatak na plaću po tisuću kuna neto za lipanj i

Read More...
porez

Dvostruko oporezivanje trn u oku hrvatske gaming industrije

HGK šestu godinu zaredom organizira nastup hrvatske industrije računalnih igara na sajmu Gamescom, najvećem svjetskom sajmu digitalne zabave, koji

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.